تازه های سایت

کد مطلب: 56910
24. مرداد 1403 - 7:47
فرماندار نهاوند گفت: اولویت ما حفظ امنیت و سلامت شهروندان است.‌

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در جلسه کارگروه امنیت و سلامت غذایی نهاوند اظهار داشت: حفظ امنیت و سلامت شهروندان باید در رأس و اولویت برنامه‌های همه مسئولین مربوطه در شهرستان قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی، ضروری است کارگروهی ویژه بهداشت و سلامت تشکیل شود که در این حوزه ادارات ذیربط خدماتی که در اختیار زائرین محترم اربعین حسینی قرار می‌دهند را بطور منظم کنترل نمایند تا به سلامت زائرین اربعین و مسلمانان گرامی آسیبی نرسد.

وی اضافه کرد: در این ایام معنوی طوری برنامه ریزی شود که پذیرایی‌های سالم و بهداشتی و به موقع برای زائرینی که در شهرستان تردد می‌کنند ارائه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده زائرینی که از شهرستان نهاوند تردد می‌کنند، پیشاپیش از خدماتی که مجموعه جهاد و مجموعه شهرداری نهاوند به این مسافرین ارائه می‌دهند قدردانی به عمل می‌آوریم.

فرماندار نهاوند در خصوص سلامت غذایی خاطرنشان کرد: سه موضوع مهم «کاشت؛ داشت و برداشت» همیشه باید مورد نظر کارشناسان باشد. اگر به درستی به این سه موضوع توجه کنیم مابقی کارها به روال خود ادامه پیدا خواهد کرد، در بحث کاشت به سموم و آبی که در کشاورزی برای محصولات استفاده می‌کنیم دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در موضوع کشاورزی با توجه به اینکه نهاوند قطب کشاورزی است، می‌بایست توجه ما بیشتر به سمت کیفیت و برندسازی باشد افزود: در حوزه آموزش و پرورش، اقداماتی لازم و اساسی در خصوص تربیت نسل جوان در اولویت باشد و برنامه ریزی مداومی در طول تحصیل داشته باشند، که نوجوانان و جوانان ما علاوه بر آموزش علمی وسلامتی روح، سلامت جسمانی آنان نیز مورد نظر قرار گیرد چرا که روح سالم در تن و جسم سالم است.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه حفظ امنیت شهروندان همیشه از مباحث مهم شهرستان بوده است افزود: حضور سگ‌های ولگرد و.... در سطح شهرستان یک معضل اساسی در شهر و روستا است که در این راستا می‌بایست حتماً کمیته‌ای با حضور مجموعه فرمانداری، مدیریت بحران و بهداشت و تعدادی از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، که در این راستا راهکارهای عملی و قابل اجرا بتوان ارائه داد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه حفظ حقوق حیوانات و عقیم سازی آنها در شهرستان هزینه گزافی را به همراه دارد بنابر این مستلزم کارشناسی دقیق و ارائه یک راهکار به صرفه‌تر است، مسئولین بهداشت شهرستان و محیط زیست، به دنبال اعتبارات کشوری برای این موضوع باشند و کارشناسانه و تخصصی به دنبال راه حل و رفع این مشکل و معضل باشند و از تجارب و راهکارها و ظرفیت‌های استان و شهرهای دیگر برای حل این مسئله استفاده نمایند.

فرماندار نهاوند گفت: در خصوص آب و فاضلاب هم کمیته و کار گروهی متمرکز و متشکل از بخشداری‌ها و شهرداری‌ها با نظارت کارشناسان بهداشت تشکیل و در این کارگروهها وظایف هر دستگاه مشخص و مصوب شود و هر کدام از دستگاه‌ها و مسئولین وظایف خودشان را برای رفع این مشکلات به نحو احسن انجام دهند. لازم به ذکر است؛ که کارشناسان فرمانداری فعالیت‌های هر کدام از اعضای کارگروه‌ها را بررسی و کنترل خواهند کرد.

دیدگاه شما