تازه های سایت

کد مطلب: 56892
22. مرداد 1403 - 7:56
شهردار نهاوند بوستان «نوح‌آوند» را اقامتگاهی موقت برای مسافران در کمربندی شهر نهاوند عنوان کرد و گفت: فاز اول این پروژه به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بوستان «نوح‌آوند» با پیش‌بینی اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان در مساحتی حدود هفت هکتار در دهه فجر سال گذشته در نهاوند آغاز شد.
وی تصریح کرد: این نخستین سایت اقامتی و تجهیزاتی در نهاوند است که با در نظر گرفتن تمامی تجهیزات و ویژگی‌ها و زیرساخت‌ها در شهر نهاوند قرار است ایجاد شود.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن شهر نهاوند در مسیر زائرین عتبات عالیات ایجاد اقامتگاه موقت برای مسافرین و میهمانان بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: این پروژه شامل مسجد، آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، حمام، استراحتگاه و دیگر امکانات در فازهای متفاوت تجهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نهاوند یک شهر توریستی و گردشگری است ضرورت ایجاد نمایشگاه‌های فصلی، موقت و معرفی، عرضه و نمایش صنایع دستی تولیدی و سوغات شهر نهاوند هم یک اقدام مهم است که در اجرای این پروژه به ‌خوبی دیده شده‌است.

شهردار نهاوند افزود: از طرفی با توجه به اینکه نهاوند به‌عنوان یک موقعیت گردشگری که سالانه میزبانی چندین هزار گردشگر و مسافر از سراسر کشور را دارد، اما شرایط اسکان موقتی برای مسافرین نداشت و معمولاً در حاشیه ورودی‌ها معابر، پیاده‌روها و میدان‌های شهر شاهد توقف مسافران بودیم.

یوسفی‌نوید این بوستان را اقامتگاهی موقت برای مسافران در کمربندی شهر دانست و افزود: موقیت شهر نهاوند ضرورت ایجاد این اقامتگاه را که مجهز به سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و حمام باشد را تأکید می‌کند.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و مراحل پایانی احداث فاز اول این پارک فرامنطقه‌ای که در مسیر عبور زائران قرار دارد الِمان نهاوند در این پارک نصب شده و طول این الِمان هفت‌متر و ارتفاع آن سه‌متر است و بر روی سکوی دومتری نصب شده است.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه ساخت و نصب این الِمان توسط واحد زیباسازی شهرداری نهاوند انجام شده است، گفت: همچنین بعد از بسترسازی و آماده‌سازی باغچه‌های پارک نوح‌آوند و به منظور زیباسازی و ایجاد فضای سبز، عملیات کاشت انواع نهال درخت و گل‌های دائمی توسط واحد فضای سبز شهرداری نهاوند در این پارک آغاز شده است.

شهردار نهاوند خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های بزرگ در شهر نهاوند مدیریت شهری هویت و تاریخ و پیشینه کهن شهر نهاوند را در نظر گرفته و تأکید بر معرفی این شهر تاریخی به میهمانان و مسافران و نسل‌های آینده از جمله شاخصه‌ها و اولویت‌های مدیریت شهری است. 

به گفته وی با در نظر گرفتن هویت و تاریخ شهر نهاوند نام این بوستان هم بنابر همین اصل به‌نام «نوح آوند» یکی از وجه تسمیه‌های نام‌گذاری شهر نهاوند در تاریخ عنوان شده ‌است.

تقویت نشاط و افزایش فضای سبز در شهرک مسکن ملی امیرکبیر

یوسفی‌نوید یادآور شد: همچنین در بحث تقویت نشاط اجتماعی در مناطق مختلف شهر و احداث شهرک امیرکبیر در حدود ۵۰۰ قطعه به‌عنوان مسکن ملی که فاقد فضای سبز، پارک و بازی کودکان بود، ششمین پارک منطقه‌ای شهر نهاوند در یک سال اخیر در شهرک امیرکبیر احداث می‌شود.

وی افزود: احداث این پارک هم سرانه فضای سبز را افزایش می‌دهد و هم نیازهای ساکنین را در حوزه نشاط اجتماعی و فرهنگی تأمین خواهد کرد.

به گفته شهردار نهاوند؛ این بوستان در ورودی شهر و کمربندی اصلی شهر ایجاد می‌شود که سیما و منظر ورودی شهر را از حالت رکود و یکنواختی خارج و ساماندهی ورودی شهر و احداث پارک نواری بلوار خلیج فارس را هم شامل می‌شود.

انتهای پیام 

دیدگاه شما