تازه های سایت

کد مطلب: 56890
22. مرداد 1403 - 7:52
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: فرش و دولومیت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه اقتصادی نهاوند محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، احمد شانیان در همایش تخصصی فرش دستباف نهاوند اظهار کرد: نهاوند زیرساخت‌های خوبی دارد و دولومیت و فرش این شهرستان برای سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های قابل توجهی است که نسبت به ارتقا و توسعه آنها برنامه داریم.

وی با بیان اینکه فرش دستباف از لحاظ اقتصادی و فرهنگی حائز اهمیت است و ارزش افزوده قابل توجهی دارد گفت: این هنر استان از جایگاه خاصی برخوردار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد توجه ویژه به هنر صنعت فرش در سراسر استان هستیم ادامه داد: در بیشتر شهرستان‌ها بدین منظور جشنواره‌های کاربردی برگزار شده که موجب رونق و احیای این کالای استراتژیک شده است.

وی تاکید کرد: صنعت فرش از نمادهای اصلی جهش تولید با مشارکت مردم است که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک ویژه‌ای داشته باشد.

شانیان با اشاره به هنرمندی و مهارت بافنده‌های نهاوندی تصریح کرد: فرش نهاوند روی زمین نمی‌ماند و به صورت پیش قرارداد به فروش می‌رسد لذا باید در زمینه صادرات این محصول برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی واردات فرش برای رفوگری فرش به داخل کشور از پیشنهادات استان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بود که در مجلس به قانون تبدیل شد عنوان کرد: همدان در ارزیابی‌های اخیر رتبه نخست احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل را کسب کرد که بسیار قابل توجه است.

دیدگاه شما