تازه های سایت

کد مطلب: 56861
18. مرداد 1403 - 7:16
شهردار نهاوند با بیان اینکه 95 درصد کوچه‌ها و معابر شهر نهاوند آسفالت شده‌ است گفت: جشن پایان آسفالت معابر نهاوند تا یک ماه آینده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن جلسات شهرداری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری نهاوند برای توسعه شهر، استرداد املاک و اموال عمومی بلاتکلیف به نفع عمران شهر و مردم بوده که بستر لازم را برای اجرای طرح‌های عمران شهری فراهم کرده است.

وی گفت: استرداد و تصرف اموال و املاک بلاتکلیف شهرداری به میزان هزاران متر که برای آنها سند گرفته شده و جزئی از اراضی ذخیره‌شده هستند دارای چند صد میلیارد تومان ارزش است که ظرفیت‌های تفریحی و رفاهی را برای مردم ایجاد می‌کند.

شهردار نهاوند به نمونه‌ای از این اراضی اشاره کرد و افزود: پارک صخره‌ای خادم‌الرضا به وسعت 6 هکتار و پارک فرامنطقه‌ای نوح‌آوند به وسعت هفت هکتار و دیگر پارک‌های محلی نمونه‌ای از ظرفیت‌های ایجاد شده برای رفاه و تفریح مردم و تبدیل تهدیدها به فرصت است.

وی با اشاره به تفریغ بودجه سال گذشته شهرداری گفت: تفریغ بودجه 164 میلیارد تومان بود که بر اساس اقدامات صورت گرفته 230 میلیارد تومان محقق شد یعنی حدود 40 درصد رشد اعتبار وجود داشته و بر این اساس ما اولین شهری هستیم که ظرفیت‌ها را تکمیل کرده و نگذاشتیم که اعتباری برگشت بخورد.

یوسفی‌نوید افزود: از ابتدای سال تاکنون 20 هزار تن آسفالت در کوچه‌های خاکی و خیابان‌ها ریخته شده که برخی از این معابر ده‌ها سال بود منتظر آسفالت بودند.

شهردار نهاوند در بخش دیگر سخنانش از تشکیل پرونده برای معرفی نهاوند به عنوان شهر خلاق از سوی یونسکو خبر داد ‌و افزود: نماینده یونسکو از طرح‌های عمران شهری بازدید کرده و بر معرفی این شهر به عنوان شهر خلاق تاکید دارد.

وی با اشاره به طرح احداث پارک نوح‌آوند به عنوان یک طرح فرامنطقه‌ای افزود: این پارک دارای امکانات کامل از جمله زائرسرا، پارکینگ، استراحتگاه، سرویس بهداشتی و حمام است که مزیت رقابتی برای شهرستان دارد.

یوسفی‌نوید از طرح‌های کلان سال چهارم شهرداری یاد کرد و افزود: ایجاد طرح جامع پردیس سینمایی با امکانات کامل و فروشگاه بزرگ خرید؛ تکمیل بام نهاوند و ایجاد ظرفیت چند برابری گردشگری و ایجاد شهربازی با حضور سرمایه‌گذار خصوصی سه پروژه بزرگ است که 1000 میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی آنهاست و سال چهارم فعالیت شهرداری در دوره شورای فعلی اجرای آنها شروع می‌شود.

 

دیدگاه شما