تازه های سایت

کد مطلب: 56832
14. مرداد 1403 - 7:55
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند گفت: ارتقای منطقه شکارممنوع گرین نهاوند به منطقه حفاظت‌شده به منظور صیانت از آن نیاز به همکاری منابع طبیعی و صمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی اظهار کرد: منطقه کوهستانی گرین یکی از مناطق کم‌نظیر طبیعی با ظرفیت و پتانسیل‌های ارزشمند طبیعی در نهاوند است که قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت شده را دارد.

وی گفت: این منطقه کوهستانی به واسطه موقعیت جغرافیایی مطلوب دارای دره‌های عمیق، چشمه‌سارها و سبزینه‌های متنوع و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است که در بازدید مسئولان سازمان محیط زیست نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نهاوند ارتقای سطح این منطقه از شکارممنوع به منطقه حفاظت شده را لازمه حفاظت بیشتر از این زیستگاه طبیعی عنوان کرد. وی گفت: این مناطق دارای جانوران، گیاهان، حشرات، بندپایان، جلبک‌ها،  قارچ‌ها، باکتری‌ها و تک‌سلولی‌ها و حتی منابع کانی، شکل زمین، مورفولوژی، منابع آبی است.

قیاسی افزود: این منطقه بستری از شاخصه‌های یک زیست بوم کامل را داراست که باید همه‌جانبه مورد حفاظت قرار گیرد. وی افزود: با ارتقای سطح این منطقه می‌توان امیدوار به حفاظت از گونه‌های متنوع موجود در آن و جلوگیری از تخریب و از بین رفتن گونه‌های طبیعی آن شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نهاوند همکاری ادارات مرتبط را لازمه ارتقای سطح منطقه عنوان کرد و گفت: منابع طبیعی و صنعت و معدن باید همکاری کنند تا بتوانیم با قدرت بیشتری کار را پیگیری کنیم.

وی با ابراز امیدواری از ایجاد شرایط لازم برای ارتقای سطح منطقه گرین گفت: در صورت ارتقای آن به منطقه حفاظت شده می‌توان چند پاسگاه حفاظتی در منطقه تشکیل و آن را تجهیز کرد.

دیدگاه شما