تازه های سایت

کد مطلب: 56805
10. مرداد 1403 - 7:56
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند خبر داد:
برپایی ۷ موکب و فروش ارز اربعین در ۲ بانک نهاوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: ارز زائران اربعین حسینی توسط دو بانک در شهرستان نهاوند تامین و هفت موکب نیز در این ایام در شهرستان برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهروز کیانی در ستاد اربعین شهرستان گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد اربعین کشور شعار امسال مراسم اربعین حسینی «کربلا طریق الاقصی» است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند در مسیر عبور زائران اربعین حسینی است، اظهار داشت: نهاوند محور اصلی عبور و حضور مردم در اربعین حسینی و مسیر پرتردد زائران است اما متأسفانه این شهرستان مغفول مانده است.

کیانی افزود: برنامه اربعین هرجا مطرح می‌شود و اگر قرار است موکبی برپا شود باید عکس شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشد و باید یاد حاج قاسم سلیمانی این اسطوره جهان اسلام گرامی داشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: تأمین امنیت یکی از کارهای راهبردی ما در اربعین حسینی است و باید در این خصوص توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: بهداشت و درمان و هلال‌احمر تمام تلاش خود را برای سلامت زائران اربعین مدنظر بگیرند و بسیج جامعه پزشکی نیز پای کار اربعین باشد.

کیانی بهترین کار فرهنگی موکب‌ها ارائه خدمات مطلوب به زائران عنوان کرد و اظهار داشت: اربعین را اداری نکنیم چون این کار یک کار مردمی است و بهترین کار فرهنگی موکب‌ها ارائه مطلوب به زائران است و بهترین ظرفیت اربعین حسینی همین ظرفیت های مردمی هستند و ظرفیت و امکانات شهرستان نهاوند برای میزبانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی بسیج شده است.

وی با بیان اینکه هفت موکب در شهرستان نهاوند پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین را بر عهده دارند، گفت: همچنین دو موکب مرز شهرستان نهاوند به کرمانشاه و نهاوند به بروجرد هم زیر نظر نهاوند فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به اینکه ارز زائران اربعین حسینی(ع) توسط دو بانک در شهرستان نهاوند توزیع خواهد شد، گفت: نهاوند در سالهای گذشته در بحث ارز اربعین با مشکل روبرو بود که خوشبختانه این مشکل حل شده است و امسال دو بانک مشخص شده ارز را در اختیار زائران ابا عبدالله الحسین (ع) قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: علاوه بر دو بانک سپه مرکزی و پست بانک که توزیع ارز اربعین را برعهده دارند پست بانک روستاهای دهفول، گیان، توانه، جهان آباد، ۱۷ شهریور در بخش‌ها و روستاها وظیفه توزیع ارز را در شهرستان نهاوند بر عهده دارند.

کیانی در خاتمه با اشاره به تکمیل شدن فاز اول پارک نوح‌آوند در نهاوند اظهار داشت: با تکمیل شدن فاز یک پارک نوح‌آوند در مسیر تردد زائرین اربعین، زائران می توانند از ظرفیت این پارک نیز استفاده کنند.

انتهای خبر/

دیدگاه شما