تازه های سایت

کد مطلب: 56795
9. مرداد 1403 - 6:28
ایجاد بسترهای مناسب و امنیت در سراب‌ها و تفرجگاه‌های نهاوند می‌تواند زمینه‌ساز ورود گردشگران بیشتر و توسعه منطقه شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهرستان زیبا و شهر سراب‌های خروشان نهاوند دارای طبیعت زیبا و تماشایی است.

این شهرستان تاریخی آثار فرهنگی، طبیعی، تاریخی و تماشایی زیادی دارد که سالانه میزبان هزاران مسافر و گردشگر از مناطق مختلف کشور است.

علاوه بر سراب‌های خروشان و پرآب که این روزهای بسیار گرم طرفداران زیادی دارد آب‌وهوای نسبتاً مناسب این شهر سبب شده تا مسافران این شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

زمینه پذیرایی بیشتر و بهتر از گردشگران ایجاد و استقرار زیرساخت‌ها و امنیت خانواده‌ها در این مکان‌ها است که نیازمند توجه هم مسئولان و هم مسئولیت‌پذیری شهروندان و اجرای قانون توسط مسافران است.

سراب‌های گیان، گاماسیاب و فارسبان به‌عنوان سه منطقه اصلی گردشگری نهاوند برای توسعه نیازمند توجه بیشتر مسئولان و متولیان سراب به همه جنبه‌های موجود و اثرگذار بر رفاه مسافران است.

بعد از ارسال پیام‌هایی از طرف شهروندان و مسافران مبنی بر وجود برخی مشکلات در این مکان‌ها و دریافت وجه اضافی از مسافران این مشکلات با نهادهای مربوطه مطرح شد.

نتیجه این پیگیری‌ها بازدید سرزده دادستان عمومی و انقلاب نهاوند به همراه فرماندهی نیروی انتظامی نهاوند از سراب‌های گیان و فارسبان بود.

در پی گزارش‌های واصله در خصوص اخذ وجه از مسافران و گردشگران بابت استفاده از سکوهای منابع طبیعی و وضعیت حجاب در سراب‌های شهرستان نهاوند احمد صفایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و سرهنگ درویشی فرمانده نیروی انتظامی نهاوند به‌صورت سرزده از سراب‌های مذکور بازدید کردند.

طبق اعلام مسئولان در بررسی میدانی، موضوع خاصی مشاهده نشد و بنا به اظهار مردم هیچ‌گونه وجهی نیز بابت استفاده از سکوهای منابع طبیعی از مردم اخذ نشده است.

دادستان نهاوند در این بازدیدها گفت: چنانچه همشهریان و مسافران عزیز با شخص یا اشخاصی برخورد کرده که درخواست وجهی از آنان برای استفاده سکوهای مذکور داشتند مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

وی افزود: مأموران نیز در سریع‌ترین زمان از طریق پاسگاه مربوطه مراتب پیگیری و با شخص خاطی برخورد می‌شود.

لازم به ذکر است به‌جز مبلغ ورودی ۳۵ هزار تومان هیچ‌کس حق دریافت وجه بابت سکوهای منابع طبیعی را ندارد و مردم تخلفات را می‌توانند گزارش دهند.

درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نیز از اجرای طرح پاک‌سازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در این شهرستان در هفته گذشته خبر داد.

وی در تشریح این خبر بیان داشت: طرح پاک‌سازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها باهدف افزایش سطح احساس امنیت عمومی و ارتقاء نظم اجتماعی و آرامش خاطر شهروندان و به‌منظور پیشگیری از جرائم هنجارشکنانه در این شهرستان اجرا شد.

درویشی افزود: از نتایج این طرح دستگیری یک نفر سارق، کشف هفت فقره سرقت، دستگیری یک نفر اراذل‌واوباش، کشف مقادیری انواع مواد مخدر، دستگیری یک نفر خرده‌فروش مواد مخدر، کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و سه دستگاه موتورسیکلت متخلف است.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان گفت: تعداد ۱۳ نفر متهم در رابطه با مزاحمت و دیگر موارد در این طرح دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

دیدگاه شما