تازه های سایت

کد مطلب: 56770
6. مرداد 1403 - 7:58
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: پنج درصد از میزان گندم خریداری شده در کشور توسط مراکز استان همدان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسین خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم تا سوم مردادماه از میزان کل خرید تضمینی سال گذشته در کشور عبور کرد.

وی گفت: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۱۱ هزار تن بود در حالی که امسال تا سوم مرداد بیش از ۴۲۵ هزار تن شده و این روند تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان عنوان کرد: در کشور تاکنون بیش از ۹ میلیون تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده و همدان جزو استان‌های تولیدکنننده گندم است که تاکنون نزدیک به پنج درصد از این میزان توسط مراکز خرید استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه همدان در خرید گندم تضمینی رتبه هفتم کشوری را قرار دارد افزود: به منظور رفاه حال کشاورزان ۵۵ مرکز خرید در نقاط مختلف استان با پراکنش مناسب تعبیه شده که هر از این مراکز دارای کد هستند.

خوانساری عنوان کرد: با استقرار نمایندگان دولت در هر یک از این مراکز، بصورت مستقل و با نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی همدان مبادرت به تحویل‌گیری گندم از کشاورزان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۷ هزار محموله با متوسط وزن ۶ تن توسط ۲۷ هزار کشاورز به مراکز خرید تحویل و تخلیه شده است گفت: شهرستان‌های رزن با ۸۶ هزار تن، کبودراهنگ ۷۸ هزار تن و نهاوند ۶۰ هزار تن در رده اول تا سوم بالاترین میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان قرار دارند.

دیدگاه شما