تازه های سایت

کد مطلب: 56763
4. مرداد 1403 - 7:48
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:
خرید بیش از ۶۵ هزار تن گندم در نهاوند
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تا امروز بیش از ۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان نهاوندی به‌صورت تضمینی خریداری‌شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

توکل آبشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی پایگاه خبری « گرو نهاوند» گفت: کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان نهاوندی همچنان ادامه دارد و امسال استقبال خوبی از طرف کشاورزان انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: تا امروز میزان خرید گندم توسط سه مرکز خرید مورد تأیید اداره کل غله و سه ایستگاه تولید بذر در نهاوند از مرز ۶۵ هزار تن عبور کرده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: این میزان خرید تا این تاریخ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 وی ادامه داد: با توجه به سطح برداشت‌نشده گندم در شهرستان نهاوند پیش‌بینی می‌کنیم خرید گندم از مرز ۸۰ هزار تن عبور کند.

آبشناس با اشاره به کیفیت خوب گندم نهاوند گفت: در صورت تحقق پیش‌بینی تولید ۱۵ درصد تولید گندم در شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 وی اظهار داشت: علاوه بر رشد کمی، کیفیت گندم تولیدی در شهرستان نهاوند از مطلوبیت خوبی برخوردار است که گواه این ادعا نانوایان سطح استان همدان هستند که مشتری سرسخت آرد نهاوند هستند و به‌محض بارگذاری آرد نهاوند در سامانه «سیفا» در کمتر از چند دقیقه توسط نانوایان خرید می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سه مرکز خرید و دو محل سیلوی ذخیره‌سازی گندم در نهاوند تجهیز و تا پایان فصل برداشت کار دریافت گندم تولیدی کشاورزان نهاوندی را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از وجود سه ایستگاه تولید بذر گندم آبی در شهرستان خبر داد و بیان داشت: شهرستان نهاوند هرساله حدود ۶۰ درصد از نیاز بذری کشاورزان استان به بذور گواهی‌شده گندم آبی را تأمین و تولید می‌کند.

آبشناس ادامه داد: ایستگاه‌های تولید بذر گواهی‌شده گندم آبی نهاوند تاکنون میزان ۵ هزار تن از مزارع پرورشی و مادری گندم آبی طرف قرارداد تحویل گرفته‌اند تا مراحل بوجاری و ضدعفونی بذور گواهی‌شده گندم آبی موردنیاز کشاورزان شهرستان و استان را جهت سال زراعی آینده که از ۱۵ شهریورماه شروع می‌شود انجام دهند.

دیدگاه شما