تازه های سایت

کد مطلب: 56754
3. مرداد 1403 - 7:41
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند خبر داد:
ثبت ۲۶۹ مورد فوت و ۴۱۳ ولادت در نهاوند
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۲۶۹ مورد واقعه فوت و ۴۱۳ ولادت در شهرستان نهاوند اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، معصومه مهرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند با اشاره به آمار تولد در سال گذشته گفت: در این مدت تعداد ۱۹۵۹ ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۹۶۵ ولادت به ثبت رسیده است که ۰/۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره‌ به آمار تولد در سه ماهه اول سال‌جاری اطهار داشت: در این مدت تعداد ۴۱۳ ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۹۲ ولادت بوده ۱۶ درصد کاش یافته است.

رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان نهاوند در ادامه افزود: از کل ولادت‌های سال گذشته ۱۰۳۵ مورد ولادت شهری و ۹۲۴ مورد ولادت  روستایی اتفاق افتاده که درصد ثبت در حالت کنونی ولادت در استان همدان از کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت تعداد ۱۹۵۴ مورد در مهلت ۱۵ روز مهلت قانونی برای اخذ شناسنامه به ثبت رسیده است که ۹۹/۹ درصد از کل ولادت‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

مهرزاد اشاره‌ای به آمار وفات در ۱۲ ماهه سال گذشته داشت و اظهار کرد: در این مدت تعداد ۱۱۸۹ واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۱۴ مورد بوده دو درصد کاهش یافته است.

وی همچنین اشاره‌ای به آمار وفات در سه ماهه اول سال جاری کرد و گفت: در این مدت تعداد ۲۶۹ واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۶۱ مورد بوده سه درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند با اشاره به نسبت آمار وفات مردان و زنان در نهاوند اظهار داشت: از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۶۸۳ نفر مرد یعنی ۵۷ درصد و ۵۰۶ نفر زن یعنی ۴۳ درصد بوده است.

وی با بیان آمار وفات شهری و روستایی ادامه داد: از تعداد کل فوتهای ثبت شده تعداد ۵۴۴ مورد شهری یعنی۴۶ درصد و ۶۴۵ مورد روستایی یعنی۵۴ درصد است.

مهرزاد با بیان اینکه ثبت وفات در این مدت از میانگین حدود ۸۰ مورد در ماه در سال گذشته به میانگین حدود ۱۱۰ مورد در ماه افزایش یافته است، گفت: در این مدت در مقابل هر ۱۰۰ مورد فوت مردان تقریباً ۷۴ فوت برای زنان ثبت شده است که به طور متوسط در هر شبانه‌روز تقریباً سه نفر فوت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند در ادامه به وضعیت ثبت ازدواج اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد ۱۱۵۹ مورد ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲۱۹ مورد یعنی پنج درصد کاهش یافته است یعنی در هر شبانه‌روز تقریباً سه ازدواج به ثبت رسیده است که در این بین ۶۶۰ مورد شهری یعنی ۵۷ درصد و ۴۹۹ مورد روستایی یعنی ۴۳ درصد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت ثبت ازدواج در استان همدان در سال گذشته و مدت مشابه سال قبل افزود: میانگین کاهش ازدواج ثبت شده در سال ۱۴۰۳ در سطح استان ۱۳ درصد بوده که در شهرستان نهاوند کاهش پنج درصد بوده است.

مهرزاد در ادامه مقایسه‌ای بر وضعیت ثبت طلاق داشت و بیان کرد: در سال قبل تعداد ۴۶۱ مورد طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به زمان مشابه در سال قبل که ۴۴۵ مورد بوده حدود چهار درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند در پایان در خصوص نسبت ازدواج به طلاق گفت: نسبت ازدواج به طلاق در این مدت برابر دو و نیم بوده است یعنی تقریباً در هر پنج ازدواج دو طلاق به ثبت رسیده است.

دیدگاه شما