تازه های سایت

کد مطلب: 56669
24. تير 1403 - 7:33
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:
خرید تضمینی ۳۱ هزار تن گندم در نهاوند
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سه مرکز خرید در شهرستان نهاوند کار تحویل گرفتن گندم از کشاورزان را بر عهده‌دارند و تا امروز ۳۱ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.

توکل آبشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی پایگاه خبری «گرو نهاوند» گفت: کار برداشت گندم توسط کشاورزان نهاوندی چندین روز است که شروع‌شده است و تا پایان مرداد ادامه دارد.

وی اظهار داشت: کیفیت گندم نهاوند بسیار مرغوب است و این شهرستان یکی از قطب‌های تولید گندم در استان است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: برای سهولت کار کشاورزان سه مرکز خرید و کارخانه آرد این شهرستان برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان فعال است.

وی بیان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی نهاوند بر نحوه تولید و نحوه تحویل گندم نظارت دارند و در اسرع وقت نیز وجه خرید تضمینی گندم به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود.

آبشناس گفت: تا امروز ۳۱ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است و حدود ۲ هزار تن محصول جو نیز توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده‌شده است.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو تعیین‌شده است و تأکید دولت نیز پرداخت سریع مبلغ است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: بیش از ۱۷ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در شهرستان است که پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۳ هزار تن گندم در سطح شهرستان راداریم.

وی در پایان گفت: تا پایان برداشت گندم و تحویل آن کارشناسان این اداره آماده هستند و مراکز خرید نیز آماده تحویل گندم هستند.

دیدگاه شما