تازه های سایت

کد مطلب: 56648
21. تير 1403 - 9:27
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند خبر داد:
توقیف و جریمه خودروهای متخلف مدیریت پسماند
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: خودروها و تراکتورهایی که از قانون مدیریت پسماند مبنی بر تخلیه زباله و نخاله تخطی کنند علاوه بر جریمه نقدی نسبت به توقیف خودرو نیز اقدام می‌شود.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست پایگاه خبری « گرو نهاوند» گفت: رانندگان دو دستگاه تراکتور حمل‌کننده پسماند و نخاله‌های ساختمانی که مبادرت به تخلیه پسماند در حاشیه محور مواصلاتی نهاوند به ملایر نموده بودند توسط مأموران اجرایی شهرداری نهاوند توقیف شدند.
وی اظهار داشت: رانندگان این وسایل توسط محیط‌زیست جهت تحت پیگرد و کیفر قانونی قرار گرفتن به دادستانی نهاوند معرفی شدند.
قیاسی افزود: با عنایت به اصلاح و تشدید جرائم نقدی قانون مدیریت پسماندها از اول تیرماه سال جاری اشخاصی که از قانون یادشده تخطی نمایند از ۹۲ تا یک میلیارد ریال به جرائم نقدی محکوم می‌شوند.
 وی بیان کرد: همچنین خودروهای آنان نیز طبق ماده ۲۰ قانون یادشده تا دو ماه به دستور دادستانی توقیف می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: گشت‌های شهرداری و بازرسی‌های کارشناسان محیط‌زیست به‌صورت مستمر در این خصوص ادامه دارد و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: از کلیه شهروندان فهیم شهرستان و خصوصاً کامیون داران و تراکتور داران درخواست داریم از تخلیه پسماندها در مکان‌های غیرمجاز خودداری و پسماندها را به محل سایت نخاله‌های شهر نهاوند که اخیراً نیز جاده دسترسی آن توسط شهرداری آسفالت شده منتقل و تخلیه کنند.
قیاسی اظهار داشت: کیفر جزای نقدی اشخاصی که مبادرت به ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی و نظایر این‌ها درراه‌ها و راه‌آهن در داخل و یا خارج از محدوده و حریم شهرها و یا از قانون مدیریت پسماندها، تخطی نمایند به کیفر حبس از سه ماه تا دو سال محکوم می‌شوند.
وی در پایان گفت: داشتن محیط‌زیستی سالم و به‌دوراز هرگونه آلودگی نیازمند احساس مسئولیت همه شهروندان در این زمینه است که باید همه به این موردتوجه کنیم.

دیدگاه شما