تازه های سایت

کد مطلب: 56624
19. تير 1403 - 7:57
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: برنامه‌های ماه محرم امسال در قالب طرح بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهدی سوری در گفتگو با خبرنگاران گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی برای ماه محرم با محوریت برگزاری در آستان مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه‌ها از روز اول ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر اجرا می شود و فضایی معنوی را در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

سوری به بخشی از این برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در پنجم محرم با حضور نوجوانان در بقعه متبرکه شاهزاده محمد و علی (ع) پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: طبق روال هر ساله نیز در اولین جمعه از ماه محرم که امسال مصادف با ششم محرم است مراسم شیرخوارگان حسینی در هشت بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: همچنین مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و نماز جماعت ظهر عاشورا در بقاع متبرکه اقامه می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای مراسم چهارپایه خوانی و برگزاری همایش رهروان زینبی در بعد از ظهر روز ۱۱ محرم با حضور بانوان و اقامه عزای سالروز شهادت امام سجاد(ع) از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

سوری ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی، روضه‌های نیابتی و محافل انس با قرآن از دیگر برنامه هایی است که در این طرح در آستان مقدس امامزادگان شهرستان نهاوند اجرا می شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم برنامه‌های خوب و مناسبی اجرا کنیم و قدمی در راستای ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی برداریم.

دیدگاه شما