تازه های سایت

کد مطلب: 56575
12. تير 1403 - 7:20

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

انگلیس و آمریکا، نگران انتخابات ایران هستند؛ این که روند قدرتمند شدن ایران در دولت آیت الله رئیسی، ادامه می یابد؟ یا می شود با دستکاری در افکار عمومی به واسطه نیروهای نیابتی، دوباره ایران را به موقعیت ضعف و التماس برگرداند؟

نشریه آمریکایی المانیتور در این زمینه هماهنگ با غربگرایان نوشته است: "ترس از جلیلی سرنوشت انتخابات ایران را رقم می‌زند؟ پیشتازی پزشکیان نشان دهنده فشار برای تغییرات اساسی در رابطه با اقتصاد و روابط با بقیه جهان است".

روزنامه انگلیسی گاردین هم به تازگی با حمله به دکتر جلیلی نوشته است: یک تندروی جهادی قصد ریاست بر ایران را دارد.

این روزنامه دو هفته قبل، به قلم «پاتریک وینتور» دبیر سرویس دیپلماتیک خود، ضمن انتشار مطلبی جهت‌دار به نفع نامزد مدعیان اعتدال و اصلاحات، او را «گزینه‌ای برای اعمال تغییراتی هر چند جزئی در ایران» معرفی کرده بود.

گادین همان روزنامه ای است که ژانویه 2024 (اواخر دی‌ماه سال گذشته) در تحلیلی به قلم «سایمون تیسدال» سردبیر خارجی بخش خارجی خود، تحلیلی با این عنوان قابل توجه را منتشر کرد:

«The US isn’t the biggest power in the Middle East any more. Iran is».

گاردین در این یادداشت با اشاره به پیروزی‌های چند سال اخیر ایران در دو حوزه میدان و دیپلماسی نوشته بود: "آمریکا دیگر، بزرگ‌ترین قدرت در خاورمیانه نیست، ایران است. جایگاه قدرت برتر در منطقه، اکنون در اختیار ایران است".

آمریکا و انگلیسی که حقوق ایران را در برجام پایمال کردند، دوست دارند دولتی در ایران سر کار بیاید که بشود دوباره به ملت ایران زور گفت و باج های بیشتری مطالبه کرد. امتیازاتی که به امنیت و اقتدار ملی ایران بر می گردد.

دیدگاه شما