تازه های سایت

کد مطلب: 56560
11. تير 1403 - 8:48
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه باید به وضعیت معیشتی و اقتصادی معلمان توجه ویژه‌ای صورت گیرد، نسبت به کمبود معلم و تجهیزات آموزشی در شهرستان متبوع خود انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،علیرضا نثاری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی 1403-1404 با تاکید بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تعمیر واحدهای آموزشی و پاسخگویی به مطالبات معوقه معلمان و اجتناب از بروز مشکلات و وضعیت سال تحصیلی گذشته گفت: دغدغه‌ها و صحبت‌های معلمان درخصوص امکانات رفاهی بسیار زیاد بوده و باید به لحاظ معیشتی این قشر از جامعه تأمین شوند تا بستر رشد و تعالی کشور را با ورود به آموزش و پرورش فراهم کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به ضرورت اجرای رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق آنها افزود: با توجه به اینکه اجرای حقوق رتبه‌بندی معلمان از تاریخ 31شهریور 1400 در نظر گرفته شده است، برخی از معلمان درخصوص زمان اجرای آن گلایه‌هایی دارند که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند تجهیزات مدارس و تجهیزات اداری آموزشی و نیز نیروی انسانی در مناطق کم برخوردار با کمبودهای جدی روبرو است و هم اکنون این شهرستان به بیش از 200 معلم نیاز دارد تا بستر توسعه و رشد دانش آموزان فراهم شود.

نثاری گفت: امکانات زیرساختی در بسیاری از مدارس وجود نداشته و همچنین برخی از مدارس نیازمند دیوارکشی که ابتدایی‌ترین امکانات مورد نیاز آنها به شمار می‌روند، مواجه هستند. ضمن اینکه کمبود نیروی خدماتی و عدم جذب طی سال‌های اخیر مشکلاتی را برای مدارس فراهم کرده است. عدم تکمیل  خوابگاه دانش آموزی و دبیرستان پسرانه و نیز توقف عملیات‌های عمرانی دبستان‌ها و دبیرستان‌های شهرستان نهاوند و نیز عدم استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس و برقراری بیمه تکمیل دانا برای خانواده معلمان و تکمیل طرح‌های نیمه کاره توسط سازمان نوسازی مدارس از جمله مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اردوگاه دانش آموزی شهرستان نهاوند بیش از 18 هکتار زمین آماده دارد که می‌تواند به پایلوت کشوری تبدیل شود اما نیازمند تکمیل است. همچنین طرح شهید سلیمانی در این شهرستان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد./

دیدگاه شما