تازه های سایت

کد مطلب: 56552
10. تير 1403 - 8:36
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند از اختصاص اعتبار هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی برای ایجاد روشنایی و نورپردازی مسیر دسترسی منطقه نمونه تپه ابوذر (بام نهاوند) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تپه ابوذر یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان نهاوند است که در راستای تکمیل زیرساخت مناطق نمونه گردشگری، اجرای روشنایی و نورپردازی جاده دسترسی به منطقه نمونه ابوذر انجام شد.

وی ادامه داد: طرح توسعه تپه ابوذر با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شهرداری و میراث‌فرهنگی نهاوند قرار دارد که با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اجرای طرح گردشگری، جاذبه این منطقه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری نهاوند چند برابر می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند یادآور شد: ۲۶ میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای ایجاد زیرساخت گردشگری در سراب فارسبان نهاوند از سوی این اداره‌کل هزینه شده است.

احمدی اظهار کرد: با توجه به نبود متولی مشخص، برخی از این زیرساخت‌ها تخریب شده‌اند و لذا به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران در ایام تابستان تعیین متولی مشخصی برای نگهداری از زیرساخت‌های این سراب ضروری است.

طرح بام نهاوند در شمال شرق نهاوند و در فضایی به مساحت ۱۲۰ هکتار در تپه ابوذر طی دو فاز اجرا شده که برای اجرای فاز اول آن نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیدگاه شما