تازه های سایت

کد مطلب: 56539
9. تير 1403 - 11:15
انتخابات ریاست جمهوری عرصه قدرت نمایی ملت‌ها‌ست و هر چه رأی و مشارکت بالاتر باشد یعنی رئیس جمهور منتخب پایگاه مردمی خوبی دارد و جایگاهش در نزد ملت خودش مستحکم‌تر و قوی‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، انتخابات ریاست جمهوری عرصه قدرت نمایی ملت‌ها‌ست و هر چه رأی و مشارکت بالاتر باشد یعنی رئیس جمهور منتخب پایگاه مردمی خوبی دارد و جایگاهش در نزد ملت خودش مستحکم‌تر و قوی‌تر است.

همیشه مردم پشتوانه انقلاب بوده‌اند

در مناسبات خارجی با پشتوانه بهتری با سران دیگر کشورهای جهان مواجه خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران هم از این امر مستثنی نمی‌باشد و در این چهاردهه بعد از انقلاب شکوه‌مند اسلامی این مردم بوده‌اند که همیشه پشتوانه انقلاب بوده‌اند و همین حمایت‌ها باعث شده مسؤلان نظام توانسته‌اند بسیاری از مخاطرات را پشت‌سر بگذارند.

بعضی از اوقات در این چهل و اندی سال کار نظام مقدس به باریکی مو رسیده‌ ولی این مردم بوده‌اند که با راهنمایی‌های الهی امامین انقلاب اسلامی و حمایت‌های بی‌ریا برخی از مسئولان، مسائل را به بهترین وجه رفع کرده و به ساحل آرامش رسانده‌اند.

هشتم تیرماه ۱۴۰۳ هم بعد از حادثه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهور عزیز و مظلوم ایران مجدد این کشور نیاز به رجوع دوباره به آراء پشتیبان همیشگی خود پیدا کرد.

البته که همیشه مردم غیور و انقلابی ایران آماده حمایت از کشور خود بوده‌اند این را در تمامی عرصه‌ها به بهترین وجه اثبات کرده‌اند چه در زمان دفاع مقدس و نبرد با دشمن متجاوز و چه در عرصه تحریم‌های ظالمانه و سخت آمریکای جنایتکار و خون‌خوار و چه در پای صندوق‌ها رأی.

ولایت فقیه یکی از اصلی‌ترین وجوه قدرت مردمی در کشور

قطعاً یکی از اصلی‌ترین وجوه این قدرت درونی مردم، مقام معظم رهبری بوده که در بسیاری از بزنگاه‌ها به کمک مردم ایران آمده و وجود او برگرفته از آموزه‌های اهل‌بیت علیهماالسلام است، در روایات اهل‌بیت علیهماالسلام از او نام برده شده که فرمودند در زمان عدم دسترسی به ما به راویان احادیث ما رجوع کنید.

امام زمان علیه‌السلام می‌فرمایند:
«اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَهُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواهِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِمْ .
امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم».

البته امامان شیعه هر راوی حدیثی را شایسته تقلید و فرمانبرداری نمی‌بینند، امام حسن‌ عسکری علیه‌السلام در این رابطه فرمودند:

مَنْ کانَ منَ الفُقَهاءِ صائناً لِنَفْسِهِ، حافِظاً لِدینِهِ، مُخالفاً علی هَواهُ، مُطیعاً لاَمْرِ مَولاهُ فَلِلعَوامِ انْ یُقلّدوُهُ؛

هرکس از فقها که خویشتن‌دار باشد، دینش را نگهبان باشد، با هوای نفس خود مخالف باشد، فرمانبردار مولایش باشد، بر عموم مردم است که از او تقلید کنند.

که در زمانه ما از آن به نام ولی فقیه مشهور است.

شاید بتوان با قدرت گفت که شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند را ایرانی‌ها به خوبی به منصه ظهور گذاشته‌اند و این دو مؤلفه مردم و ولی فقیه مغز و خلاصه و تعریف تام و تمام قدرت درونی جمهوری اسلامی ایران است و این قدرت چه برای خود ایرانی‌ها و چه برای مردم و علی‌الخصوص دشمنان حسود، عنود و لجباز ایران اهل‌بیت علیهماالسلام بیشتر نمود پیدا کرده و نمایان می‌شود.

روز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ دوبار دو رکن رکین جمهوری اسلامی ایران با قوت و قدرت پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و با یک تیر دو نشان را زدن اول آری محکم به جمهوری اسلامی ایران و دوم یک نه محکم به دشمنان این نظام مقدس است.

موقعیت حساس کشور در منطقه

علیرضا قاسمی‌فرزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛با بیان اینکه کشور ما امروزه در منطقه دارای موقعیت حساسی بوده، اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری هر کسی سلیقه‌ای دارد و صاحب اختیار است اما به لحاظ بالا بودن تراز اداری و نظامی ولی‌فقیه بهتر است از رهنمدهای مقام معظم رهبری در انتخاب اصلح تبعیت شود.

وی با اشاره به دولت مردمی که در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها منشا اثر و تحول بود، گفت: شهید رئیسی یک لحظه آرام قرار نداشت و تمام عمر خود را باجدیت، صرف خدمت به مردم کرد.

استاندار همدان بیان کرد: شهید رئیسی در هر جا و منصبی که بود دغدغه و نگرانی مردم را داشت.برای مردم ما اقدامات و عملکرد این دولت، کاملاً محسوس بود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در دولت‌های قبل از دولت شهید رئیسی شاهد آثار ماندگار و جاودان، در عرصه‌های مختلف نبوده، خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبل از دولت مردمی این شهید بزرگوار، بعضاً خسارتهای جبران‌ناپذیری را هم از رفتار آنها شاهد بودیم.

وی ادامه داد: دولت شهید رئیسی در طول سی و سه ماه خدمت خودش به رغم همه مشکلات، سختی‌ها و گرفتاری‌های به جای مانده از قرض تلاش کرد در عرصه‌های مختلف در عرصه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین‌الملل و دیپلماتیک ما شاهد اقدامات ارزشمندی را انجام دهد.

استاندار همدان در پایان یادآور شد: اما آنچه که در این انتخابات از اهمیت برخوردار است، انتخاب اصلح بوده، ما تجارب زیادی را در طول سال‌های بعد از انقلاب داشتم که هرگاه در این زمینه غفلت شد، گرفتاری‌های زیادی برای کشور ایجاد شد.

حسن رضانیا، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: دادن آگاهی به هدایت افکار عمومی برای اینکه فرد اصلح انتخاب شود از وظایف ما بوده، در انتخابات باید کسی را انتخاب کرد که ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد.

فردی که در انتخابات، برگزیده شده باید دنباله‌رو مکتب شهید سلیمانی باشد

وی افزود: فردی که در انتخابات، برگزیده شده باید دنباله‌رو مکتب شهید سلیمانی بوده و افرادی چون شهید رئیسی‌ها در این مکتب بعنوان الگو معرفی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: دشمن سالهاست با هوش مصنوعی در راستای تضعیف نظام کار می‌کند، بطوریکه در همین چند روز با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در فضای مجازی و در عرصه انتخابات به سمت بداخلاقی و لجن‌پراکنی رفتند.

رضانیا تصریح کرد: دشمن از هوش مصنوعی و این فناوری برای مسموم کردن فضای سیاسی ایران استفاده کرده که بر جهادگران فضای مجازی لازم است تا از این فضا و فناوری در مسیر درستش استفاده کنند.

دیدگاه شما