تازه های سایت

کد مطلب: 56500
4. تير 1403 - 7:52
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری جشن ۱۰کیلومتری غدیر به مناسبت روز عیدغدیر خبردادوگفت:این مراسم در شهرستان همدان درمسیر دو کیلومتری میدان آرامگاه تا انتهای خیابان اکباتان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام مهدی ارتقایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن عید غدیر به عنوان عید بزرگ اسلام، به بیان اهمیت و فضیلت این روز پرداخت و اظهار کرد: غدیر را نباید تنها صرفا به عنوان یک رویداد تاریخی محسوب کرد بلکه این روز مهم تکریم و تعظیم مهم‌ترین رکن دین و مبنایی‌ترین مساله دینی است.

وی در بیان اهمیت عید غدیر با بیان اینکه اسلام بر پنج رکن نماز، زکات، حج، روزه و ولایت بنا شده که ولایت مهم‌ترین رکن آن ولایت است، گفت: دلیل آن همه سردرگمی‌ها در طول تاریخ و مشکلات و مشقت‌هایی که اسلام از آن رنج می‌برد و دلیل این همه در جا زدن‌ها رها کردن ولایت است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در بیان فضیلت بی‌پایان این روز مهم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ سرزندگی، شادابی و خوشنودی و نشاط در جامعه تاکید و عنوان کرد: یکی از خلأ‌های جامعه ما این است که برای شادابی و تفریح و نشاط مردم خیلی برنامه دقیق و مدونی نداریم بنابراین دشمن برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه بهتر از ما کار و بهره‌برداری می‌کند؛ به طور قطع جامعه دینی روی عنصر شادی و نشاط و شادابی کار کند تا نیاز به شادی مردم تامین شود که متاسفانه ما در این زمینه ضعف داریم.

وی برگزاری جشن‌های مردمی و جشن کیلومتری غدیر را برنامه‌ای در راستای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه معرفی کرد و گفت: برگزاری اینگونه مراسمات بزرگ مردمی نیاز مبرم مردم در سطح کشور است که نقش‌آفرینی مردم برای برگزاری این جشن‌ها نیز بسیار جای تقدیر دارد.

ارتقایی با بیان اینکه سال گذشته جشن کیلومتری غدیر در ۲۴ استان و ۷۰ شهرستان برگزار شد، گفت: امسال این مراسم در ۳۱ استان و بیش از ۱۲۰ شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴ میلیون نفر در میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران شرکت کردند، تصریح کرد: در برگزاری این جشن ۴۳۴ هزار نفر در هزینه‌های این مهمانی با براورد مبلغ یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان مشارکت داشتند به طوری ۲ هزار و ۳۰۰ موکب در حال خدمت رسانی بودند و ۵۰ هزار خادم در این موکب‌ها فعالیت داشتند و نقش خود را در برگزاری جشن به بهترین شکل ایفا کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته مهمانی ۱۸ کیلومتری غدیر در استان برگزار شد، از برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در استان به مناسبت روز عید غدیر خبر داد و تاکید کرد: این مراسم در شهرستان همدان در مسیر دو کیلومتری میدان آرامگاه تا انتهای خیابان اکباتان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال ۶۸۵ موکب در سطح ۱۰ شهرستان استان مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را برگزار خواهند کرد، گفت: امسال ۷۵۰ هزار پرس غذا احصا شده که توسط مردم طبخ و توزیع خواهد شد.

ارتقایی با بیان اینکه امسال اطعام ۱۱۰ دیگ غذای غدیر در هفت شهرستان تابعه استان را در غدیر خواهیم داشت، اضافه کرد: البته این پویش ملی است و ما در هفت شهرستان ۱۱۰ دیگ را تهیه کردیم و در شهرستان همدان ۳۳۰ دیگ اطعام غدیر طبخ و در بین شیعیان توزیع خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه جنگ شادی در ۲۵ نقطه استان اشاره و بیان کرد: یک‌هزار و ۲۵۰ محفل جشن غدیر با محوریت محلات، ۲۰ کاروان خودوریی و موتوری، ۱۰ نقطه خطبه خوانی غدیر و پنج نمایش خیابانی در روز غدیر نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان به برگزاری پویش‌های مختلف اعم از پویش «تخفیف به عشق علی»، پویش «به عشق علی، دست‌بوسی پدران» و پویش «هر خانه یک پرچم» به مناسبت عید غدیر در استا نیز اشاره و اظهار کرد: مراسم پیاده‌رویی خانوادگی در شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه مراسم شادپیمایی روز غدیر در شهرستان‌های نهاوند، ملایر و کبودراهنگ برگزار خواهد شد، گفت: مراسم شادپیمایی ۴ هزار نفری با حضور نوجوانان قرآنی در صبح روز عید غدیر از میدان امام (ره) به سمت حسینیه امام (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما