تازه های سایت

کد مطلب: 56425
26. خرداد 1403 - 7:24
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: برای نخستین بار محیط بانان این استان به دوربین حرارتی دید در شب مجهز شدند و اعتبار مورد نیاز برای خرید یک دستگاه دیگر به منظور برخورد با تخلفات شبانه شکار و صید تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیده مریم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل جدی تر و پررنگتر از سالهای قبل موضوعات مرتبط با یگان حفاظت و مناطق تحت مدیریت همدان را مورد پیگیری قرار داده و علاوه بر رفع مشکلات و کمبودهای موجود، امکانات و فرصت های کم نظیری را برای تحقق اهداف یگان حفاظت محیط زیست استان فراهم کرد.

وی اظهار کرد: افزایش آمادگی جسمانی و ارتقای علمی نیروهای یگان حفاظت با ارائه آموزش های مرتبط از جمله برگزاری دوره های آموزشی دفاع شخصی، قانون بکارگیری سلاح، سلاح شناسی و برگزاری میدان تیر، بازآموزی دوره ضابطان دادگستری، اعزام نیروهای استخدامی جدید به دورهای آموزش محیط بانی بدو خدمت و حضور حداکثری محیط بانان در دوره های آموزشی مجازی در بستر جام صورت گرفت.

"سیده مریم محمدی" مدیر برتر کشوری در حوزه فرماندهی یگان حفاظت شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه مدیر برتر کشوری در حوزه فرماندهی یگان حفاظت شده است اضافه کرد: فراهم کردن شرایط لازم برای حضور فعال و موثر فرمانده یگان در جلسات کمیته سرمایه انسانی، شورای معاونان و همه جلسات مهم و اثرگذار در حوزه محیط زیست طبیعی و مناطق تحت مدیریت همچنین تهیه و توزیع لباس و تجهیزات سازمانی و جیره غذایی محیط بانان در کسب این رتبه موثر بوده است.

محمدی گفت: به منظور افزایش انگیزه و استفاده از تجربیات ارزنده سایر استان ها در امر حفاظت از زیستگاه ها و حیات وحش اعزام فرمانده یگان و مسئولان مناطق حفاظت شده این استان به استان های گلستان (پارک ملی گلستان)، چهار و محال و بختیاری (پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد) و کردستان (منطقه حفاظت شده بدر و پریشان) همچنین اعزام محیط بانان به سفر زیارتی مشهد مقدس و تشویق آنان انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: در راستای رفع نیازمندی ها و نواقص پاسگاه های محیط بانی نسبت به تعمیر ساختمان پاسگاه های شهید یاری، سلطان آباد، ملوسان، قراکند و شراء اقدام شد.

محمدی افزود: مجهز شدن پاسگاه های محیط بانی به اسلحه خانه استاندارد، ساخت و تجهیز پاسگاه محیط بانی یاسین واقع در منطقه حفاظت شده گلپرآباد نیز در کسب این رتبه تأثیرگذار بوده است.

وی اظهارکرد: به منظور حمایت، حفاظت و پشتیبانی از مناطق تحت مدیریت نسبت به خریداری تجهیزات، نصب و راه اندازی سیستم پایش تصویری منطقه لشگردر ملایر اقدام شد.

وی از طراحی، تجهیز، نصب و راه اندازی مرکز پایش و مانیتورینگ اداره کل و امکان دریافت برخط تصاویر دوربین های پایش مستقر در مناطق خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: اجرای طرح آبرسانی به منطقه حفاظت شده شراء با همکاری صندوق ملی محیط زیست پایان یافت.

محمدی ادامه داد: همچنین طرح آبرسانی به کوه سرده منطقه حفاظت شده لشگردر با همکاری پادگان تیپ زرهی امام علی( ع) اجرا شد.

وی گفت: به منظور افزایش توان عملیاتی و بازدارندگی ماموران یگان حفاظت تهیه تجهیزات انفرادی، دفاع شخصی، اطفاء حریق و وسایل دفع حمله حیات وحش و مقابله با بیماریهای مربوط به حیات وحش در قالب ۲۶ قلم تهیه و تحویل پاسگاه های محیطبانی و مامورین یگان حفاظت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: تجهیزات دفاع شخصی شامل ۷۰ افشانه، ۳۰ دستبند فلزی و ۳۰ دستگاه شوکر تهیه و بین پاسگاه های محیط بانی و پرسنل یگان حفاظت توزیع شده است.

محمدی گفت: جلب مشارکت مردم و مسئولان در امر حفاظت محیط زیست به خصوص مناطق تحت مدیریت استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت امام جمعه و استاندار همدان و دیگر مقامات عالی رتبه دولتی به منظور هم افزایی و جلب رضایت و مشارکت آنها از مناطق حفاظت شده بازدید کردند.

محمدی بیان کرد: ۸۷ نوبت از شهرستانهای دارای منطقه تحت مدیریت پارسال بازدید به عمل آمد که ۷۲ مورد بازدید و سرکشی از مناطق حفاظت شده استان بوده است.

دیدگاه شما