تازه های سایت

کد مطلب: 56405
23. خرداد 1403 - 2:01
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: رای‌دهندگان با شناسنامه یا کارت ملی می توانند رای دهند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان این‌که «شعبه‌های اخذ رأی به «پرتراکم» و «کم تراکم» تقسیم شده است»، گفت: نمایندگان فرمانداران، نیروهای حفاظت، متصدیان شعبه و سایر عوامل اجرایی دراین شعبه‌ها تا پایان رأی‌گیری حضور دارند. در شعبه‌های پرتراکم ۷ متصدی و در شعبه‌های کم تراکم ۵ نفر حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که «بیش از ۸۰۰ هزار نفر در شعبه‌های اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعالیت خواهند داشت»، گفت: این افراد اکثراً از اقشار مختلف مردم هستند. در جمهوری اسلامی ایران، مردم در نظارت و اجرای انتخابات همیشه خدمات شایانی داشته‌اند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که «برای شرکت در این انتخابات شناسنامه یا کارت ملی نیاز است»، خاطرنشان کرد: دستگاه احزار هویت در همه شعبه‌های اخذ رأی فراهم است و نیاز به مُهر زدن روی شناسنامه نیست. براساس اصلاحیه قانون انتخابات، رأی دهنده با کارت ملی یا شناسنامه رأی می‌دهد و تعرفه رأی هم کاغذی خواهد بود. در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات تمام الکترونیکی دیده نشده و به همین جهت محدودیت قانونی داریم.

دیدگاه شما