تازه های سایت

کد مطلب: 56371
20. خرداد 1403 - 7:25
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: از ۲۴ هزار و ۸۴۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان, تاکنون ۲۱ هزار و ۹۰۰ واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی جلالوند با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی باید در این شهرستان ایجاد شود، اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، هم اینک ۲ هزار و ۹۴۰ واحد غیرمقاوم در سطح این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: از یک‌هزار و ۴۹۰ فقره تسهیلات سهمیه‌ای که امسال به بنیاد مسکن شهرستان در رابطه با طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شده است، تاکنون یک هزار و ۳۰۰ فقره را به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد ۸۸۰ فقره عقد قرارداد شده است.

جلالوند تصریح کرد: فرایند ساخت و سازها با بهره گیری از سه دفتر طراحی مسکن روستایی و ۳۸ نفر کارشناس ناظر دارای پروانه نظام فنی روستایی و یک دفتر نقشه برداری از مرحله ثبت نام تا صدور پروانه ساخت از دهیاری ها و معرفی به بانک متقاضیان را راهنمایی و همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل واحدهای نیمه تمام، هر ساله به تناسب، مبالغی بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند خواستار همراهی و هم افزایی بانک ها در پرداخت به موقع تسهیلات و مشارکت بیشتر مردم در تحقق صددرصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی شد و اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، امیدواریم دهیاران و اهالی روستاها با همکاری هر چه بیشتر در تولید مسکن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به تولید مسکن در روستاها رونق بیشتری بدهیم.

وی شاخص مقاوم سازی شهرستان نهاوند را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: درصد مقاوم سازی کشوری ۵۲ درصد است و نهاوند با این آمار در رتبه های برتر کشوری قرار دارد.

جلالوند ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی به شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان که سه شهر گیان، فیروزان و برزول است پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: این تسهیلات امسال ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله با ضمانت سفته زنجیره‌ای واگذار می‌شود.

جلالوند ابراز امیدواری کرد: مطابق هدف گذاری و سیاست های بنیاد مسکن بتوانیم در سال ۱۴۰۷ جشن ۱۰۰ درصدی مقاوم سازی واحدهای روستایی را در نهاوند برگزار کنیم.

دیدگاه شما