تازه های سایت

کد مطلب: 56348
17. خرداد 1403 - 7:31
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند از امدادرسانی به یک کوهنورد خانم در کوهستان گرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی کیانی اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز کنترل عملیات امداد و نجات استان EOC مبنی بر تهوع و اسپاسم عضلانی یک کوهنورد خانم در ارتفاعات گرین در مسیر قله یال کبود بلافاصله تیم واکنش سریع و تیم پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان قلعه قباد یادمان امدادگر شهید خدارحمی به منطقه اعزام شد.

وی افزود: پس از اعزام تیم امدادی به محل اقدامات اولیه امدادی روی مصدوم صورت گرفت و بعد از انتقال نسبت به تحویل عوامل اورژانس مستقر در سراب گاماسیاب برای انتقال به مرکز درمانی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند افزود: هر ساله علاقه‌مندان زیادی به منظور ورزش، تفریح و برداشت گیاهان دارویی اقدام به کوهنوردی و صعود به ارتفاعات می‌کنند که باید آموزش امدادی را برای مواجهه با خطرات و آسیب‌ها فرا بگیرند.

وی افزود: از علاقه‌مندان به کوهنوردی تقاضا داریم با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت سلامت و ایمنی ضمن آشنایی با مناطق مورد نظر و حفظ آمادگی جسمانی، کیف کمک‌های اولیه همراه؛ جیره غذایی، داروهای مصرفی و تجهیزات متناسب با صعود را همراه داشته باشند.

کیانی اضافه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا مدیریت ساعت و مدت زمان صعود، مصرف کافی آب و پوشش مناسب برای پیشگیری از گرمازدگی مد نظر قرار گیرد تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

دیدگاه شما