تازه های سایت

کد مطلب: 56289
10. خرداد 1403 - 8:46
با توجه به گلایه نهاوندی‌ها ضرورت دارد
لزوم توجه به گردشگری نهاوند در رویداد «آتن تا هگمتانه»
جمعی از فعالان اجتماعی و دانشگاهی نهاوند با امضای نامه‌ای خواستار توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری این شهرستان در رویداد «از آتن تا هگمتانه» شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جمعی از فعالان اجتماعی، دانشگاهی و گردشگری نهاوند در نامه‌ای به استاندار همدان به عدم قرار دادن شهرستان نهاوند در رویداد گردشگری از آتن تا هگمتانه در آستانه جهانی‌شدن استان همدان گلایه کردند.
مردم نهاوند با توجه به ظرفیت‌های گردشگری فراوان این شهرستان و وجود سرآب‌ها و مناطق گردشگری این شهر انتظار دارند تا نهاوند نیز در برگزاری این رویداد نقش فعالی داشته باشد.
لازم به ذکر است در این رخداد ملایر و سامن هم جزء هدف‌های گردشگری قرار داده‌شده‌اند.
نقی ایراندوست از فعالان اجتماعی نهاوند در این خصوص گفت: اخیراً نامه‌ای به امضای چند تن از فعالان اجتماعی و  دانشگاهی و گردشگری در اعتراض به عدم قرار گرفتن نهاوند در رویداد گردشگری از آتن تا هگمتانه در آستانه جهانی‌شدن استان همدان نگاشته شده و خدمت جناب استاندار همدان ارسال‌شده است و گلایه از اینکه چرا نهاوند از ملایر و حتی سامن عقب‌افتاده و  اینکه چرا جای نهاوند در این رویداد مهم، خالی است؟
وی ادامه داد: در وهله اول باید تقدیر و تشکر کرد از امضاکنندگان این نامه که چنین دلسوزانه دلشان برای نهاوند این شهر مظلوم می‌تپد، اما درواقع نباید زیاد هم از این بی‌مهری از سوی مرکز نشینان استان به این شهر تعجب کرد.
ایراندوست افزود: نهاوند شهر سراب‌ها است تنها برای تفریح و تفرج مرکز نشینان استان و ما را سرگرم این الفاظ کرده تا دلمان خوش باشد؛ و رویداد از آتن تا هگمتانه هم می‌آید و می‌رود اما هیچ اتفاقی برای نهاوند نمی‌افتد  و نباید بیفتد.
وی بیان کرد: مگر زمانی که موزه تاریخ نهاوند در کوران اختلاف شهرداری و میراث فرهنگی به‌راحتی تعطیل و یادگار اجدادی این شهر به امانت در خزانه میراث فرهنگی همدان به غربت رفت اتفاقی افتاد و آب از آب تکان خورد؟
این فعال اجتماعی گفت: مگر کارگاه معبد لائودیسه باآن‌همه بوق و کرنا و تبلیغات بعد از چند مرحله کاوش به فرجام نرسید و تعطیل شد ، چه اتفاقی افتاد و  مهم بود؟
وی بیان کرد: اگر امروز ملایر در این رویداد جای دارد و نهاوند جامانده است باید دید آن‌ها چه کرده آند و ما چه کرده‌ایم.
ایراندوست افزود: وقتی ما موزه و کاوش معبد لائودیسه را تعطیل کردیم و آب از آب تکان نخورد، ملایر سرگرم ساختن پارک ملل بود و نماد آثار تاریخی ایران و ملل دیگر را به ملایر آورد.
وی ادامه داد: در کنار میدان شهید سلیمانی تونل نور درست می‌کنیم اما حیفمان می‌آید آن را روشن کنیم و در اکثر شب‌ها خاموش است و برای این میدان آب‌نمای موزیکال درست می‌کنیم اما در اکثر شب‌ها خاموش است و آن‌قدر در توزیع نور و روشنایی در سطح شهر خساست به خرج می‌دهیم که  اکثر میدان‌ها و خیابان‌ها و  میدان مرکز شهر  تاریک است.
این فعال اجتماعی نهاوند در پایان گفت: نماینده و فرماندار نهاوند باید مطالبه گر و مدافع شهروند نهاوند در این رویداد مهم باشند و نباید منفعل باشند و ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم مسئولان ملایر و سامن در گنجاندن این دو شهر برای این رویداد مهم  نقشی نداشته‌اند.
امیدواریم شرایطی فراهم شود و با توجه به پتانسیل‌های زیاد نهاوند درزمینهٔ گردشگری سهمی هم برای معرفی هرچه بیشتر این جاذبه‌ها در نظر گرفته شود.
این حق نهاوند تاریخی و تماشایی است که در هر رویداد گردشگری پای ثابت برنامه‌ها و حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد.

دیدگاه شما