تازه های سایت

کد مطلب: 56269
8. خرداد 1403 - 2:10
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند خبر داد:
محکومیت شکارچی خرگوش در نهاوند به ساخت آبشخور
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچی غیرمجاز پاژن (کَل‌های) منطقه گرین به جریمه ۵۵ میلیونی و شکارچی خرگوش به ساخت آبشخور برای وحوش محکوم شدند.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست پایگاه خبری تحلیلی گرو، گفت: بازدیدهای مستمر از مناطق شکار و تیراندازی ممنوع نهاوند توسط نیروهای حفاظت محیط‌زیست انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: درنتیجه این بررسی‌ها و پایش منطقه با تخلفات احتمالی طبق قانون برخورد می‌شود.
قیاسی افزود: در همین راستا شکارچی گونه پاژن (کَل‌های) منطقه تیراندازی و شکارممنوع گرین نهاوند که به مراجع قضایی معرفی‌شده بود محکوم‌به کیفر جزایی شد.
وی ادامه داد: این شکارچی که مبادرت به شکار وحوش منطقه تیراندازی و شکارممنوع گرین نموده بود به پرداخت ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضرر و زیان دو رأس کَل وحشی محکوم شد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچی مذکور حسب رأی صادره از محاکم قضایی نهاوند محکوم گردیده و چنانچه ظرف پنج سال آینده نیز مجدد مرتکب تخلف شکار و صید گردد محکومیت حبس تعلیقی وی نیز به اجرا درخواهد آمد.
قیاسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همچنین شکارچیان خرگوش‌های وحشی در نهاوند به ساخت آبشخور برای وحوش محکوم شدند.
وی در تشریح این خبر بیان کرد: دو نفر شکارچی متخلف از قوانین و مقررات شکار و صید که شبانه مبادرت به شکار دو سَر خرگوش وحشی در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی دهفول کرده بودند توسط عوامل گشت و کنترل پاسگاه مزبور دستگیر شدند.
 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: این دو نفر حسب رأی صادره از سوی یکی از محاکم جزائی دادگستری شهرستان نهاوند به‌جای کیفر جزای نقدی در حکمی جایگزین به ساخت آبشخور جهت وحوش در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست محکوم شدند.
قیاسی در پایان بیان کرد: حسب اعلام قبلی تا پایان خردادماه و فصل زادآوری وحوش ورود به مناطق شکارممنوع نهاوند ممنوع است و همشهریان به این موردتوجه ویژه داشته باشند و کمک‌حال محیط‌زیست باشند.

دیدگاه شما