تازه های سایت

کد مطلب: 55977
7. ارديبهشت 1403 - 14:30
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: بیش از ۱۶۱ هزار دُز واکسن فلج اطفال طی سال گذشته در این استان تلقیح (خوردن) و تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دکتر محمد علی مجذوبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می شود.

وی بیان کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان ادامه داد: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم های سیار در شهرستان های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند،گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می شود.

وی بیان کرد: واکسن فلج اطفال در بدو تولد، ۲، چهار، ۶ و ۱۸ ماهگی و ۶ سالگی به صورت خوراکی به گروه هدف تلقیح یا خورانده می شود البته در چهار و ۶ ماهگی علاوه بر خوراکی، واکسیناسیون به صورت تزریقی نیز صورت می گیرد.

بیماری فلج اطفال در کشور ریشه کن شده به گونه ای که از سال ۲۰۰۱ تاکنون هیچ مورد مثبت از فلج اطفال در کشور ثبت و گزارش نشده است و این واکسیناسیون با هدف حفظ شرایط فعلی در کشور انجام می شود البته در کشورهای همسایه شامل افغانستان و پاکستان هنوز این بیماری ریشه کن نشده و در حال چرخش است.

دیدگاه شما