تازه های سایت

کد مطلب: 55901
30. فروردين 1403 - 7:54
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تاریخ ریزش سن مادر از ۲۰ اسفندماه سال گذشته اعلام شده که اولین سمپاشی هفتم فروردین ماه امسال با موفقیت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، توکل آبشناس اظهار کرد: با شروع گرمای هوا جفت‌گیری سن مادر آغاز می‌شود و کشاورزان باید توجه داشته باشند قبل از بالا رفتن جمعیت سن نسبت به سمپاشی مزارع کنند در غیر این صورت مقابله با آن مشکل‌ساز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هنگام بارندگی یا سردی هوا نمی‌توان کار سمپاشی را انجام داد باید در حال حاضر نسبت به سمپاشی مزارع کشت غلات اقدام شود تا قبل از افزایش جمعیت آنها که با گرمای هوا اتفاق می افتد از بین بروند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: برای آگاهی کشاورزان از شرایط سن مادر اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده و سم به اندازه کافی در فروشگاه‌های مجاز تهیه شده که باید کشاورزان هر چه سریعتر با تهیه سم از فروشگاه‌هایی مجاز سمپاشی را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان است اضافه کرد: برخی کشاورزان متاسفانه از سمپاشی جو دیم به این علت که باقیمانده محصول خوراک دام‌ها می شود صرفنظر می‌کنند در حالیکه تخم‌های سن مادر در زمین باقی مانده و تهدیدی برای محصول سال بعد مزرعه می‌شود.

آبشناس در پایان سخنانش از نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی بر کار سمپاشی در مزارع خبر داد.

دیدگاه شما