تازه های سایت

کد مطلب: 55822
20. فروردين 1403 - 3:52
مدیر کمیته امداد نهاوند گفت: سال گذشته ۶۵ میلیون تومان زکات فطره برای بیماران صعب‌العلاج هزینه شد و امسال نیز برای همین هدف ۱۳۴ صندوق جمع‌آوری زکات فطره در سطح شهرستان در نظر گرفته‌شده است.

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گفت: مردم مؤمن و روزه‌دار نهاوند با توجه به نزدیک شدن به عید فطر می‌توانند فطریه خود را برای کمک به بیماران صعب‌العلاج اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: این کار برکات زیادی دارد و مشکلات برخی از این بیماران را مرتفع می‌کند و امسال نیز صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در مناطق مختلف شهرستان مستقر می‌شوند.
مدیر کمیته امداد نهاوند افزود: در سال گذشته مبلغ ۶۵ میلیون تومان از سوی مردم مؤمن شهرستان نهاوند در قالب زکات فطره به کمیته امداد تحویل داده شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا قبل از ظهر همان روز این مبلغ به‌حساب بیماران صعب‌العلاج بسیار نیازمند واریز شد و امسال نیز امیدواریم این مبلغ افزایش یابد.
مرادی اظهار داشت: همچنین مبلغ ۳۷ میلیون تومان زکات کفاره نیز جمع‌آوری شد که این مبلغ نیز به‌صورت حواله نان با رعایت موازین شرعی به نیازمندان تحویل داده‌شده است.
 وی بیان کرد: در عید فطر امسال هم با هماهنگی که با بهزیستی شهرستان و ستاد نماز عید انجام‌شده است تعداد ۱۳۴ صندوق زکات فطره و کفارات مربوط به این نهاد در سطح شهرستان مستقر می‌شود.
مدیر کمیته امداد نهاوند از همه مردم و روزه‌داران درخواست کرد: زکات فطره و کفارات خود را به این صندوق‌ها واریز کنند تا مانند سنوات قبل مبالغ جمع‌آوری‌شده با اولویت به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح اکرام ایتام در ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: این طرح تا پایان ماه ادامه دارد و ۲۰ پایگاه در قالب این طرح و طرح محسنین فعال هستند.
مرادی اظهار داشت: در این طرح توسط مردم مؤمن و نوع‌دوست نهاوند از ایتام شهرستان حمایت و افراد نیکوکار به‌عنوان حامی ماهانه به‌حساب خود ایتام پول واریز می‌کنند.
وی افزود: در شهرستان بیش از ۱۱۰۰ فرزند یتیم وجود دارد که بیش از ۵ هزار حامی از این عزیزان حمایت می‌کنند و در سال گذشته مبلغ ۷ میلیارد تومان توسط خیران به این عزیزان اهداشده است.
مدیر کمیته امداد نهاوند در پایان گفت؛ برنامه داریم امسال تعداد حامیان را به ۶ هزار نفر و مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان را برای ایتام گرامی جمع‌آوری کنیم.
انتهای خبر/

دیدگاه شما