تازه های سایت

کد مطلب: 55782
16. فروردين 1403 - 3:20
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ۸۰ هزار و ۵۰۰ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نهاوند بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد احمدی اظهار کرد: شهرستان نهاوند با توجه به وجود طبیعت زیبا، سراب‌های دلنشین و آثار تاریخی و فرهنگی یکی از مقاصد گردشگری مسافران از اقصی نقاط کشور و استان است.

وی افزود: علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، موزه‌های آن نیز از مراکز جذب گردشگر است که در تعطیلات ۲ هزار و ۹۴۰ نفر از مجموع گردشگران، از موزه‌های شهدا و حمام حاج آقا تراب بازدید داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ۸۰ هزار و ۵۰۰ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تفرجگاه‌های نهاوند بازدید کرده‌اند.

وی افزود: یکی از اهداف ما در ستاد تسهیلات خدمات سفر افزایش مدت اقامت مسافران در شهرستان بوده که در این راستا امکانات اسکان آنان در اقامتگاه‌هایی مانند هتل، مهمانپذیر، مهمانسراهای ادارات، مدارس و خانه معلم فراهم شده و در مجموع در ایام تعطیلات یک‌هزار و ۷۶۵ نفر در این مراکز از یک تا چند روز اسکان داشته‌اند.

احمدی بازدید مستمر و نظارت بر مراکز اقامتی و جاذبه‌های گردشگری را از جمله اقدامات در نوروز عنوان کرد و افزود: ۱۹ مورد بازدید به منظور نظارت بر روند ارائه برنامه‌های خدماتی و بهداشتی تاسیسات گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، مسافرخانه‌ها و سایر مراکز اقامتی انجام گرفته که اخطارهایی نیز در برخی موارد داده شده است.

وی افزود: در طول ایام نوروز چندین برنامه فرهنگی در موزه‌ها اجرا شد که از جمله آنها برنامه نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی و مسابفه سبزه آرایی بود که مورد استقبال خوب مسافران قرار گرفت.

دیدگاه شما