تازه های سایت

کد مطلب: 55773
15. فروردين 1403 - 3:36
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان:
سرآب گیان نهاوند قطب گردشگری می‌شود
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان گفت: با اقدامات انجام‌شده در نظر داریم سراب گیان را به‌عنوان قطب گردشگری معرفی کنیم.

مهران حاجیان در گفتگو با خبرنگار حوزه گردشگری پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در خصوص مشکلات روزهای ابتدایی سراب گیان نهاوند به‌عنوان متولی این منطقه گردشگری گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان از اردیبهشت سال گذشته سراب گیان را تحویل گرفته تا کارهای مثبت را در این مکان تفریحی انجام دهد.

وی اظهار داشت: این اقدام برای تبدیل گیان به قطب گردشگری انجام‌شده و از این تاریخ اقداماتی در این منطقه انجام‌شده است.

حاجیان افزود: سرویس‌های بهداشتی، راه دسترسی، سیستم روشنایی، آب و فاضلاب سرآب وضعیت بسیار بدی داشت و سازمان همیاری با صرف هزینه‌های گزاف اقدام به بازسازی آن‌ها کرد.

وی ادامه داد: هشت چشمه سرویس بهداشتی ساخته‌شده، نصب دوربین پایش تصویری و پلاک خوان برای امنیت بیشتر و مرمت آسفالت جاده را انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان گفت: یک سر درب فاخر برای سرآب در حال ساخت است که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که کار ارزشمندی است.

وی بیان داشت: یک اقدام مهم که انجام‌شده است اینکه یک منطقه بسیار بزرگ در داخل سایت سراب به مساحت ۱۵۰ هکتار توسط سازمان همیاری با بیش از ۳۰ نیرو بذر بلوط و گونه‌های جنگلی کاشته شده است.

حاجیان افزود: پنج هزار درخت و حدود ۵۰ هزار بذر در چند ماه در این منطقه کاشته شده که بارها موردتقدیر منابع طبیعی قرار گرفت کاری که سال‌ها است انجام‌نشده و هدیه‌ای گران‌بها برای محیط‌زیست این سراب است.

وی گفت: یک آسیبی بسیار جدی که درختان سراب را در معرض خطر قرار می‌داد حضور و وجود غرفه‌هایی بود که در کنار درختان قرار داشت و در آنجا آتش درست می‌کردند، مغازه ایجاد می‌کردند و سکوها را اجاره می‌دادند.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان اظهار داشت: باتدبیری که مدیران ارشد شهرستان گرفتند و تأکیدی که دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان امر اتخاذ کردند قرار شد بازارچه‌ای در انتهای پارکینگ‌ها با نظارت و دستور منابع طبیعی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در همان‌جا حدود ۲۲ نهال آن‌طوری که به ما گزارش داده‌اند جابه‌جاشده است.

حاجیان عنوان کرد: اقدامات بسیار مثبت دیگری هم پیش رو است و سایت‌هایی که میراث فرهنگی سال‌های قبل ساخته و با پیگیری‌های آقای فرماندار منتظر صورت‌جلسه تحویل آن‌ها به سارمان همیاری هستیم تا ساماندهی آن‌ها هم انجام شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک و راهنمایی مردم و دلسوزان نهاوند و گیان بتوانیم گام مؤثری برای این منطقه مهم برداریم.

انتهای خبر/

دیدگاه شما