تازه های سایت

کد مطلب: 55714
8. فروردين 1403 - 8:52
سرآب زیبا و تماشایی گیان که این روزها باید میزبان گردشگرانی از سراسر کشور باشد مسدود شده و هیچ مسئولی هم پاسخگوی این وضعیت نیست.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ورودی سراب گیان به دلایل نامعلوم مسدود و مسافران نوروزی که برای بازدید و تفریح به این سراب زیبا مراجعه می‌کنند سرگردان شده و مجبور به بازگشت می‌شوند.
طبق گفته اهالی علت این امر مشکلات و اختلافاتی است که مردم گیان با متولی سرآب یعنی سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان دارند.
مردم گیان از اقدامات و حفاری‌ها در سرآب گلایه دارند و خواستار توضیح مسئولان امر و توقف این فعالیت‌ها در سرچشمه سرآب گیان هستند.
مسافران زیادی در این منطقه سرگردان هستند و کسی هم پاسخگو نیست.
ورودی سراب گیان با چوب، خاک و بتن مسدود شده و در اوج زمان گردشگری و سفر مسافران که باید قطب گردشگری‌اش میزبان هزاران نفر باشد به این شکل مسدود شده است.
متولیان هنوز واکنشی به این موضوع نداشته‌اند ولی طبق گفته اهالی، مردم از عملکرد سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان رضایت نداشته‌اند.
وعده‌ها و برنامه‌های سازمان در یک سال گذشته نتوانست اهالی گیان را پس‌ازآن همه حواشی در واگذاری مدیریت سراب، قانع کند و درنهایت هم خودشان دست‌به‌کار شدند.
البته زمزمه این اقدام پیش‌ازاین در فضای مجازی شنیده می‌شد اما بی‌توجهی و بی‌اعتنایی متولیان به موضوع سبب شد تا امروز ورودی سراب گیان به روایت تصاویری که مشاهده می‌کنید مسدود شود.
چند روزی است که مردم گیان اعلام می‌کنند قرارداد سازمان همیاری با منابع طبیعی تمام‌شده است و دلیلی برای حفاری‌های که با عنوان جانمایی برای دکه‌ها در حال انجام است، نمی‌بینند.
قرار بود با اقدامات و برنامه‌هایی که سازمان همیاری در سراب گیان اجرایی می‌کند کیفیت خدمات این موقعیت گردشگری ارتقا و با اجرای برخی برنامه‌های جدید و به‌کارگیری نیروهای بومی باهدف تقویت اشتغال، ایجاد نمایشگاه‌های فصلی، سوغات و صنایع‌دستی، تقویت بوم گردی و... کاملاً ساماندهی شود.
متولیان سرآب و مسئولان باید در این خصوص پاسخگو باشند و علت این سرگردانی مردم در ایام نوروز را توضیح دهند.
منتظر توضیحات سازمان همیاری شهرداری‌های استان و یا هر مسئول مرتبط دیگری هستیم.

دیدگاه شما