تازه های سایت

کد مطلب: 55665
2. فروردين 1403 - 14:20
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: بارش‌های اخیر در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان نهاوند باعث طغیان رودخانه‌های این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش‌های بسیار خوبی در استان همدان و به تبع آن در شهرستان نهاوند بودیم که طبق اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی استان، فارسبان با ۸۳ میلی‌متر پربارش‌ترین نقطه استان و ایستگاه‌های تاریک‌دره، گیان و ده‌حیدر نهاوند به ترتیب جزو دیگر مناطق پربارش استان همدان بودند.

وی افزود: این حجم از بارش باعث طغیان رودخانه‌های گاماسیاب، سرچشمه سراب گیان و سراب فارسبان و سایر رودخانه‌های فصلی شهرستان و موجب آبگرفتگی و سرریز شدن آب در تعدادی از روستاها و زمین‌های کشاورزی شهرستان شده است.

احمدوند ادامه داد: خوشبختانه این طغیان‌ها خسارتی در برنداشته و در حال حاضر شرایط در شهرستان عادی و مطلوب است.

فرماندار نهاوند با اشاره به آبگرفتگی پل گوشه سرآسیاب نهاوند نیز در پی این بارش‌ها گفت: با توجه به اینکه اتحادیه آب‌بران شهرستان چندین بار راجع به خطر زباله‌های روستاهای بخش مرکزی در حاشیه رودخانه گاماسیاب هشدار داده بود، متأسفانه با بی‌تفاوتی اهالی روستاها باعث آبگرفتگی پل گوشه شد که با تلاش‌های نیروهای خدمات شهری از ورود آب به منازل مسکونی در این منطقه جلوگیری شد.

به گفته وی، همچنین به علت تداوم این بارش‌ها باعث سرریز شدن آب در روستاهای اسدآباد و گنبدکبود بخش گیان و سرریز شدن آب در برخی از زمین‌های کشاورزی روستاهای بخش زرین‌دشت شد.

احمدوند در پایان تأکید کرد: برای جلوگیری از مشکلات بارندگی‌،‌ خدمات شهری شهرداری نهاوند و سایر شهرهای شهرستان، هلال‌احمر و نیروهای امدادی در شهرستان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

انتهای پیام 

دیدگاه شما