تازه های سایت

کد مطلب: 55643
28. اسفند 1402 - 7:41
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان، بارش باران طی ساعاتی از روز دوشنبه در بیشتر نقاط آغاز و در این رابطه نسبت به سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف استان، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسن باقری شکیب با تشریح شرایط جوی استان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بارش باران طی ساعاتی از روز دوشنبه و با تقویت سامانه بارشی طی ساعاتی از دوشنبه شب و همچنین بعدازظهر سه شنبه و نیز سه شنبه شب بارش شدید باران در بیشتر نقاط استان به ویژه در مناطق جنوبی و کوهستانی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: تشدید بارش‌ها در برخی از ساعات موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد و بارش‌ها تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: طی ساعاتی از روز چهارشنبه وزش باد شدید در بیشتر نقاط استان پیش بینی می شود.

باقری شکیب افزود: این سامانه شهرهای همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، درگزین، رزن، شیرین سو، فامنین، قهاوند، کبودرآهنگ، ملایر و نهاوند را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی معابر و احتمال برخورد صاعقه در ارتفاعات پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان توصیه کرد: با توجه به بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، و سیلابی شدن مسیل ها دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را داشته باشند.

باقری شکیب افزود: با توجه به لغزندگی معابر و کاهش شدید دید به ویژه در گردنه های استان از تردد غیر ضرور اجتناب شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده قسمتی ابری بوده و از بعداز ظهر وزش باد شدید در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاه شما