تازه های سایت

کد مطلب: 55619
25. اسفند 1402 - 18:13
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از اهدای سبد غذایی به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به ۹۰۰ مادر باردار و شیرده تحت حمایت امداد طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهدی جعفری با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده اظهار کرد: ۹۰۰ نفر مادر باردار و شیرده در استان تحت پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه این خانواده‌ها جزو پنج دهک اول قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود؛اظهار کرد: برنامه‌ بلند مدتی برای رفع سو تغذیه زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سو تغذیه تدوین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: به ازای هر نفر ماهیانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در بن کارت مادران شارژ می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بن کارت ۹۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در استان همدان با اعتباری بیش از ۳۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال شارژ شده است.

جعفری اظهار کرد: شناسایی مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان صورت می گیرد و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

وی اظهار کرد: جامعه هدف با شارژ بُن کارت های خود به صورت ماهیانه می توانند با حضور در فروشگاه های معرفی شده توسط مراکز بهداشت نسبت به تهیه بسته پروتئینی و حبوبات اقدام کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: رفع به موقع نیازهای معیشتی مادران دارای فرزند شیرخوار از اولویت‌های این نهاد است که با نیازسنجی به صورت مستمر مورد پیگیری قرار می گیرد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاه شما