تازه های سایت

کد مطلب: 55552
17. اسفند 1402 - 8:53
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند خبر داد:
آماده‌سازی ۲۰۹ مسجد در نهاوند برای میزبانی از ماه رمضان
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: غبارروبی و عطرافشانی ۲۰۹ مسجد در مناطق مختلف نهاوند در راستای استقبال از ماه رمضان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین گروسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای استقبال از ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف و متنوعی تدارک دیده‌شده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا ۲۰۹ مسجد این شهرستان در آستانه ماه مبارک رمضان غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند تا میزبان ماه میهمانی خدا شوند.
گروسی افزود: این مساجد با همکاری و هماهنگی هیئت‌امنا، ائمه جماعات و شورای هیأت‌های مذهبی برای ورود به ماه پر خیر برکت رمضان آماده می‌شوند.
وی بیان کرد: مساجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی محسوب می‌شوند و باید برنامه‌های پرمحتوا و جذاب را برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت‌وسوی فرهنگ دینی در مساجد اجرا کرد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار داشت: سال‌ها است که دهه آخر شعبان به‌منظور آمادگی مساجد برای برپایی مراسم ماه مبارک رمضان، با عناوین مختلف، دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری می‌شود و این حرکت زیبا و نمادین نتایج ثمربخشی را در سطح کشور داشته است.
وی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای کوشش در نظافت مساجد بوده چراکه در این ماه همه بندگان مهمان خداوند هستند.
گروسی با اشاره به اینکه آئین غبارروبی و عطرافشانی مساجد نیز هرساله در دهه سوم ماه شعبان انجام می‌شود، بیان کرد: با انجام دادن این عمل فضای مساجد برای انجام اعمال عبادی در ماه پربرکت رمضان برای نمازگزاران آماده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مساجد پایگاه مستحکمی برای هدایت جوانان به دین مبین اسلام هستند، اضافه کرد: مساجد نقش بسزایی در نهادینه کردن این امر داشته و باید فضای این اماکن الهی به‌گونه‌ای آراسته باشد تا جوانان را به حضور در مساجد ترغیب کند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: در خاتمه لازم به ذکر است که این مراسم همه‌ساله با حضور امام‌جمعه، فرماندار، مدیران ادارات و نهادهای دولتی و جمع کثیری از نمازگزاران در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

دیدگاه شما