تازه های سایت

کد مطلب: 55529
14. اسفند 1402 - 0:05
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با ورود یک سامانه بارشی ضعیف، بارش‌های خفیف و پراکنده برف و باران از اواخر وقت امشب و ساعاتی از روز دوشنبه و سه شنبه استان را فرا می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری‌شکیب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری بوده و از بعدازظهر امروز افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌های امشب بیشتر در مناطق شمالی استان پیش بینی می شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید در ساعات بعدازظهر احتمال می رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: امشب روند افزایش دماهای کمینه پیش بینی می شود اما با توجه به افزایش ابرناکی ها، دماهای روزانه برای فردا دوشنبه و روز سه شنبه، ۲ تا سه درجه نسبت به امروز کاهش خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و همدان، فامنین، بهار و رزن با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار کرد: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن هفت درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما