تازه های سایت

کد مطلب: 5551
21. آذر 1391 - 16:04
پایگاه خبری گرو : معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت از ذخیره سازی بیش از یکصدهزارتن میوه برای ایام شب عید خبر داد و گفت :از مدتها پیش ذخیره مورد نیاز برای شب یلدا، روزهای پایانی سال و ایام عید در دستور کار قرار گرفته است .

پایگاه خبری گرو به نقل از ایسنا :ˈحسن رامرد ˈتوضیح داد: مباشرین با محوریت سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان ها در سراسر کشور پرتقال و سیب مورد نیاز ایام عید را خریداری و به اندازه کافی ذخیره سازی کرده اند.

وی گفت: خوشبختانه امسال تولید محصولات کشاورزی در وضعیت خوبی است ، هیج کمبودی نخواهیم داشت و میوه به اندازه کافی ذخیره سازی شده که در زمان مقرر عرضه خواهد شد.

رامرد در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت های میوه که اکنون در سطح بالایی است تا شب عید تداوم خواهد یافت ، گفت: با توجه به برنامه تنظیم بازار ایام عید و تشکیل کارگروهی برای این کار در وزارتخانه و لحاظ هزینه نگهداری ، حمل ونقل ، توزیع و درعین حال بررسی کارشناسی قیمت توسط سازمان حمایت انتظار می رود که قیمت ها در شب عید نسبت به زمان کنونی مناسب تر باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درعین حال گفت که قیمت میوه در ایام عید امسال نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش خواهد داشت .

** خشکبار شب یلدا و نوروز تامین است

رامرد همچنین در باره وضعیت خشکبار شب یلدا عنوان کرد،هرچندکه قیمت خشکبار نسبت به سال قبل افزایش داشته است ، اما فراوانی عرضه در شب یلدا خواهیم داشت و کمبودی در خصوص خشکبار و میوه های نوبرانه ( انار ) یا هندوانه نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال نیز شاهد عرضه انواع خشکبار وارداتی در روزهای نزدیک شب یلدا خواهیم بود یا نه، گفت: براساس اولویت بندی ها، واردات خشکبار به کشور ممنوع است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی تصریح کرد : تولیدات داخلی خشکبار کفاف نیاز داخل را می دهد و افزایش قیمت نیز مربوط به تولیدات داخلی است که به رونق تولید بازمی گردد .

** تعیین تکلیف حذف عوارض صادراتی تخم مرغ در کارگروه تنظیم بازار

رامرد گفت که در باره وضعیت حذف عوارض صادراتی مرغ در نشست روز جاری کارگروه تنظیم بازار در وزارت صنعت ، معدن و تجارت و با حضور تشکل های بخش خصوصی تصمیم گرفته می شود.

به گفته ی وی ، تشکل صادراتی و انجمن های مرتبط با تخم مرغ هر کدام نظرات کارشناسی خاص خود را دارند که امیدواریم با تعامل و هماهنگی به یک نتیجه مشترک برسیم.

وی سپس گفت که انواع میوه در گروه 10 اولویت بندی واردات قرار گرفته که ثبت سفارش آن نیز ممنوع است و تنها استثنا ء میوه ها مربوط به موز است که واردات آن با توجه به اینکه میوه مکمل بوده ، آزاد است.

** با برندهای متخلف لبنیات برخورد قانونی می شود

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره علت افزایش قیمت لبنیات در روزهای اخیر گفت: در میان این اقلام دوغ نسبت به ماست و خامه افزایش بیشتری داشته که این اقدام غیر قانونی است .

وی افزود: در نشست مشترک روز گذشته (دوشنبه ) با حضور سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی، مقرر شد که هرچه سریع تر با برندهای متخلف برخورد قانونی شود.

دیدگاه شما