تازه های سایت

کد مطلب: 55488
9. اسفند 1402 - 2:04
هواشناسی استان همدان هشدار نارنجی صادر کرد
تقویت سامانه بارشی در همدان/ارتفاع برف به ۱۵ سانت می‌رسد
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از تقویت سامانه بارشی برای امشب و فردا در سطح استان خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها به ویژه در شهر همدان بیشتر می‌شود به طوریکه بارش حداقل ۱۰- ۱۵ سانتی‌متر برف در سطح شهر خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری‌شکیب با صدور هشدار نارنجی هواشناسی اظهار کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی سرد طی امروز و فردا هم در منطقه و استان فعال بوده و از امروز هم بارش خفیف برف را در برخی نقاط استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر بیشترین بارش از ایستگاه سعیدیه همدان با ۱۰ میلی‌متر گزارش شده و ارتفاع برف در برخی نقاط شهر همدان تا ۱۵ سانتی‌متر نیز رسیده است، افزود: طی ساعاتی از امشب و فردا با تقویت سامانه بارشی، بارش‌های بیشتری را در اکثر نقاط استان شاهد خواهیم بود.

باقری‌کشیب از فعال بودن و ماندگاری سامانه بارشی سرد طی امروز و فردا در سطح این استان خبر داد و یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته در همدان و اطراف شهر بیشتر میزان بارش را شاهد بودیم همچنین در رزن یک و نیم میلی‌متر و در نهاوند دو میلی‌متر بارش داشتیم و اسدآباد بارشی نداشته است.

وی تصریح کرد: از فردا شب سامانه بارشی از استان خارج شده و با خروج سامانه بارشی کاهش محسوس دما را برای صبح پنجشنبه در استان داریم به طوریکه دمای کمینه در این روز در برخی از نقاط استان تا منفی ۱۴ درجه سلسیوس هم خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان تأکید کرد: با توجه به تداوم بارش برف طی امروز و فردا و کولاک برف در برخی نقاط استان به ویژه در گردنه‌های استان لازم است از تردد غیر ضرور به ویژه از گردنه‌های استان اجتناب شود.

باقری‌شکیب با بیان اینکه روز گذشته بیشینه دما از همدان با دو درجه سلسیوس و صبح امروز دمای کمینه از گل‌تپه با منفی ۱۰ درجه سلسیوس گزارش شده است، گفت: دمای هوا در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین دو درجه و منفی شش درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما