تازه های سایت

کد مطلب: 5496
20. آذر 1391 - 16:46
پایگاه خبری گرو : مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:اختصاص 27 میلیاردو 500 میلیون ریال برای اجرای 10 طرح جدید در دهکده شیلاتی ˈبابارستمˈ نهاوند در کارگروه کشاورزی این شهرستان به تصویب رسید که این امر باعث توسعه این دهکده شیلاتی می شود.

 

پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا :ˈاحد ظفریˈ  افزود: دهکده شیلاتی بابارستم که سرشار از منابع آبی است هم اکنون دارای 11 مزرعه پرورش ماهی است که شش خانوار به طور مستمر در آنجا مشغول فعالیت می کنند و این مزارع برای 24 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی افزود: در این دهکده شیلاتی سالانه 272 هزارتن ماهی تولید می شود که این میزان تولید بالغ بر دو میلیارد و 550 میلیون ریال درآمدزایی برای سرمایه گذاران به همراه دارد .

وی در ارتباط با اشتغالزایی به وجود آمده در این روستا گفت: برای ایجاد این دهکده شیلاتی که شش سال به طول انجامید از نیروهای مولد بومی روستا استفاده شده و در حال حاضر نیز بهره برداران اغلب از ساکنین روستا می باشند .

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در این دهکده علاوه بر تولید ماهی قزل آلا سالانه 600 الی 700 هزار قطعه بچه ماهی تولید می شود که جذب بازار مصرف سایت های پرورش ماهی شهرهای اطراف می شود.

ظفری در ارتباط با نژاد ماهی های پرورشی موجود در این دهکده نیز گفت: نژاد اکثر ماهی های تولیدی در این مزارع ایرانی است اما از نژاد ماهی قزل آلا فرانسوی و آمریکایی نیز در این دهکده پرورش داده می شود.

وی افزود: کارگروه کشاورزی نهاوند در تلاش است با تصویب طرح واگذاری زمین به متقاضیان و مولدین محلی بتواند از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در زمینه تولید بهره گیرد و اشتغالزایی نیز ایجاد کند.

روستای بابارستم دارای دو هزار نفر جمعیت است و در سه کیلومتری جنوب نهاوند قرار دارد.

دیدگاه شما