تازه های سایت

کد مطلب: 54924
3. دى 1402 - 8:57
وکیل ورزشی با ارائه توضیحاتی به بررسی پرونده شکایت عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال از علی خطیر پرداخت و آن را اشتباه دانست.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ماجرای اختلاف عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال (علیرضا خانی) با علی خطیر مدیرعامل باشگاه، به چند ماه پیش باز می‌گردد.

خانی به عنوان عضو موظف هیئت مدیره باشگاه، مدیریت مالی و اداری این باشگاه را بر عهده گرفت اما این مسئولیت زمان زیادی طول نکشید چرا که علی خطیر وی را برکنار و شخص دیگری (محسن شیرزاد) را برای این سمت برگزید.

خانی که توقع این برکناری را نداشت به منتقد باشگاه استقلال تبدیل شد و این ماجرا، کار را به جایی رساند که جلسات هیئت مدیره لغو و دیگر مدیران ارشد آبی‌پوشان حاضر نشدند به خاطر اختلاف سلیقه با وی در جلسات شرکت کنند.

پنجشنبه گذشته آتش اختلاف دوباره شعله‌ور شد و خبری به بیرون درز پیدا کرد که حکایت از شکایت خانی از علی خطیر و فرشید سمیعی داشت.

او با طرح یک شکایت در دادسرای تهران، علی خطیر و فرشید سمیعی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره استقلال را به جعل امضا و اثر انگشت خود در یک قرارداد اجاره بین باشگاه و شخص سوم، متهم کرد.

دقایقی بعد از آن باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای نوشت: امضای دوم هرگز در اختیار علیرضا خانی نبوده و به همین جهت وقتی ایشان از امضای قرارداد خودداری کرد، عضو دیگر هیئت مدیره قرارداد را امضا کرد.

باشگاه استقلال در این بیانیه تاکید کرد: این تغییر و جابه‌جایی امضای دوم به عنوان متمم با هولوگرام و کد رهگیری در قرارداد ثبت شده است. ضمنا سابقا اکثریت هیئت مدیره طبق یک مصوبه اختیار امضای دوم را به عضو موظف و نایب رییس هیئت مدیره فرشید سمیعی تفویض کرد.

ماجرا به اینجا ختم نشد و وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارتخانه دستور پیگری موضوع را داد تا با خاطیان این پرونده و البته شایعه جعل امضای دبیر کل فدراسیون برخورد جدی شود. دستوری که با استقبال باشگاه استقلال همراه شد و آنها اعلام کردند آماده هرگونه همکاری با حراست وزارت ورزش و جوانان هستند.

اما پرونده شکایت خانی به کجا می‌رسد؟

صمد ابراهیمی، وکیل ورزشی در این باره، اظهار داشت: ماجرای شکایت خانی از علی خطیر و فرشید سمیعی مربوط به قرارداد اجاره منزل بلانکو است. بعد از پیدا کردن آپارتمان برای بلانکو، مشاور املاک قرارداد را در سامانه تنظیم می‌کند و صاحبان امضای باشگاه استقلال هم علی خطیر و خانی، قید می‌شوند اما خانی از امضای قرارداد خودداری می‌کند.

وی افزود: مشاور املاک نمی‌توانسته نام خانی را در سامانه حذف یا اصلاح کند، ضمن آنکه سامانه قابلیت ویرایش بعد از تنظیم قرارداد را ندارد. پس یک متمم تنظیم می‌شود تا سمیعی به جای خانی بتواند امضا کند. یعنی اسم زیر قرارداد، خانی بوده اما کسی از طرف او امضا نکرده بلکه امضا و اثر انگشت سمیعی درج شده است‌.

این وکیل ورزشی خاطرنشان کرد: خانی با به دست آوردن کپی قرارداد، علیه خطیر و سمیعی شکایت کرده که امضای او را جعل کرده‌اند. دادسرا پرونده را به اداره آگاهی می‌فرستد و آگاهی از خانی اصل قرارداد اجاره را جهت تطبیق و بررسی می‌خواهد. خانی اصل آن را نداشته و البته متمم را هم ارائه نداده بود. باشگاه استقلال با ارائه اصل و متمم، توضیحات دفاعی را ارائه و اداره آگاهی گزارش خود را به دادسرا فرستاد تا اتخاذ تصمیم گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به مفاد متمم و اینکه هیچ امضایی شبیه امضای خانی در قرارداد وجود ندارد و توضیحات مشاور املاک درباره نحوه تنظیم قرارداد، به نظر می‌رسد دادسرا در این باره قرار منع تعقیب صادر و پرونده را مختومه کند.

ابراهیمی در پایان گفت: البته باشگاه استقلال هم از خانی به دلیل انتشار، شکوائیه قبل از اثبات هر اتهامی تنظیم کرده که موضوع تحت عنوان افترا در حال بررسی است.

 
منبع: ایرنا

دیدگاه شما