تازه های سایت

کد مطلب: 54675
6. آذر 1402 - 8:24
شهرداری نهاوند درخصوص ساخت و ساز ملک تجاری در مرکز شهر جهت شفاف سازی و اطلاع افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در این توضیحات آمده است؛ مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در  جهت توسعه شهر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد . راه اندازی و توسعه ناوگان آتش نشانی و خدماتی و عمرانی که خرید و بازسازی  بیش از بیست دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و افزایش دوبرابری بودجه و راه اندازی و فعال کردن کارگاههای تولید آسفالت و جدول و کف پوش و .... مبین این موضوع است . تحقق مازاد بر بودجه مصوب و سایر آیتم ها نیز مبین تلاش ممتاز شهرداری طی این دوران هاست . پرداخت بدهی های املاک و دیون قدیمی مثل دخانیات یا همان میدان مرکزی بعد از سالها نمایش دهنده حذف موانع و گرفتاری ها و عقب افتادگی هاست و از طرفی حل مشکل رضی آباد بلوار شهید ترکمان و بلوار سلیمانی و منطقه دستغیب و ...چندین پرونده  بعد از سالها که معضلاتی بود برای صدها خانوار نیز دلیلی بر این مدعاست و که متاسفانه برخی به جهت اغراض شخصی و یا موضوعات خاص موجب عقب افتادگی شهر شده اند که در جهت شفافیت موضوع پروژه واقع در پیاده راه سعدی چند نکته ضرورت دارد ....

نکته اول. کلیه فرایند قانونی ملک به جهت کاربری و طبقات و هماهنگی با میراث فرهنگی انجام شده و پروانه صادر شده بر اساس مصوبات کمیسیون ماده ۵ می باشد.

نکته دوم . کلیه عوارضات متعلقه بر اساس دفترچه عوارض محلی مصوب شورای شهر و وزارت کشور بر اساس سال مربوطه محاسبه و بدون اغماضی وصول شده است.

نکته سوم . بنا بدلیل محدودیت ضوابط ارتفاعی میراث فرهنگی سطح اشغال و زیرزمین طراحی و تایید و منجر بصدور پروانه شده است.

نکته چهارم . این پروژه اولین پروژه تجاری در نهاوند است که ضوابط پارکینگ بر اساس ضوابط مشخص و مالک مکلف به خریداری و تخصیص زمین مربوطه گردیده است و زمین مختص پارکینگ در کمیسیون ماده ۵ از کاربری مسکونی به کاربری پارکینگ تغییر پیدا کرده و بعنوان اسناد لازم و اجباری در صدور پروانه است . لازم به توضیح پلاک های ثبتی تخصیصی با شماره پلاک در مصوبات تغییر پیدا کرده است. که در زمان پایان کار راه اندازی پارکینگ نیز لازم الاجرا بوده و باید کنترل گردد. ضابطه مهمی که در ضوابط طرح تفصیلی شهر نهاوند وجود دارد این هست اگر ملکی امکان تامین پارکینگ در خود ملک بدلیل قرار گیری در پیاده راه و یا .... را ندارد ضوابط اجازه حذف نداده و مالک را مکلف به تامین تا فاصله مشخصی نموده است . که در خصوص این پلاک اجرا شده است .
نکته پنجم . اینکه کل زمین دارای پلاک ثبتی و  سند تک برگ دارد .

درخصوص گودبرداری و تخریب دو مغاز‌ه  مجاور مراتب اخطار و پیگیری قضایی نیز از طرف شهرداری انجام شده که مالک مکلف به مقاوم سازی مجدد و جبران خسارت و تامین و تحویل مغازه های خراب شده گردید که فرایند آن در حال اجراست.

احقاق حقوق شهروندی و مطالبات شهرداری تحت عناوین  عوارض، صدور پروانه، تغییر کاربری و کلیه‌ی مطالبات شهرداری مربوط به این ملک و سایر املاک طبق تعرفه‌های مصوب در برنامه کار شهرداری قرار دارد و وصول عوارض ده ها مغازه رها شده فاقد سابقه مبین این موضوع بوده و شهرداری در این خصوص و مطالبات شهر با احدی مماشات نخواهد داشت.

شهروندان اطمینان داشته باشند که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در دفاع از حقوق شهروندان و احقاق حقوق شهرداری به جدیت ورود کرده و در این مهم با هرگونه کوتاهی و کم کاری برخورد جدی انجام میگردد، و در تمام مسائل مربوط به شهر و شبهات آمادگی کامل جهت شفاف سازی و پاسخگویی به مراجع ذیصلاح و اصحاب محترم رسانه به عنوان زبان گویای شهروندان را دارد، همچنان که تاکنون و طی دوسال گذشته بسیاری از املاک و متعلقات شهرداری که رها شده بودند را ساماندهی و اقدام به اخذ سند مالکیت(مهمانسرای شهرداری،سند ساختمان شهرداری،املاک متعلق به شهرداری و...) را انجام داده است.

در پایان ضمن تشکر از مشارکت خوب شهروندان طی این مدت و همراهی با مجموعه شهرداری، به شما اطمینان می‌دهیم که ذره‌ای در راه توسعه کهن شهر نهاوند و ایجاد شرایط رفاهی شما شهروندان محترم کوتاهی نخواهیم کرد، همچنان که در طی دوسال گذشته شاهد بیشترین تغییرات در ورودی‌ها، احداث پارک، بازگشایی معابر، آسفالت، آبیاری قطره‌ای و... در سطح شهر بوده‌اید، به حمایت و همراهی شما عزیزان این اقدامات روزبه‌روز بیشتر و پررنگ‌تر خواهد بود

باتشکر روابط عمومی شهرداری نهاوند

دیدگاه شما