تازه های سایت

کد مطلب: 54672
5. آذر 1402 - 8:35
مشاور عالی فرمانده سپاه استان همدان:
رونمایی از ۱۱۵ جلد کتاب در راستای کنگره شهدای استان
مشاور عالی فرمانده سپاه استان همدان گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان ۱۱۵ جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس در استان همدان رونمایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سردار مهدی فرجی در مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» اظهار کرد: رونمایی کتاب یک کار بسیجی گونه، ماندگار و ارزشمند است و این رونمایی و چاپ کتاب در شهرستان نهاوند که سابقه درخشانی در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس دارد کار گران‌قدری است.
وی گفت: در راستای دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان بیش از ۱۱۵ جلد کتاب رونمایی شد که بر چهار جلد از این کتب توسط مقام معظم رهبری تقریظ نوشته‌شده است.
مشاور عالی فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: همچنین در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ۱۰ هزار جلد کتاب با موضوع حماسه و دفاع مقدس به دانش‌آموزان مدارس استان همدان اهدا شد.
وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار یادواره شهید در سطح مدارس استان همدان برگزار شد که نقش بسیار مهمی در تربیت نسل جوان دارد.
سردار فرجی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در راستای این کنگره برگزار شد، بازدید ۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان همدان از باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان بود که این بازدیدها برای آشنایی نسل جوان باارزش‌های دفاع مقدس و شهدا است.
علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند نیز در این مراسم گفت: چاپ کتاب در حوزه شهدا باید برای نسل جوان ادامه داشته و فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از این حوزه توسعه و گسترش یابد.
وی اظهار کرد: امسال دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برگزار شد که در این راستا یکی از کارهایی که در دستور کار قرارگرفته شد چاپ کتاب بود.
مختاری افزود: در حوزه شهدا در سطح شهرستان نهاوند سه کتاب تا پایان سال به نتیجه خواهند رسید و تا کنگره بعدی این کارها ادامه خواهند داشت.
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بابیان اینکه کتاب سرداران، شهدای فرهنگی و شهدای شهرستان نهاوند در آینده نزدیک به چاپ خواهند رسید، گفت: با توجه به هجمه و توطئه‌های دشمنان علیه نسل جوان چاپ این‌گونه کتاب‌ها برای آگاهی بیشتر جوانان بسیار مؤثر است.
وی در پایان اظهار داشت: این کتاب به بررسی تحولات شهرستان نهاوند در دوره پهلوی و واکاوی زمینه‌های حضور این شهرستان در انقلاب اسلامی پرداخته است و امیدواریم کتاب‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف در نهاوند چاپ و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

دیدگاه شما