تازه های سایت

کد مطلب: 54659
4. آذر 1402 - 8:21
تلاش شهرداری نهاوند نتیجه داد
حداقل آب‌گرفتگی در معابر شهر نهاوند
با اقدامات چند ماه اخیر شهرداری نهاوند در بارندگی روزهای گذشته حداقل آب‌گرفتگی در معابر سطح شهر نهاوند اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، طی بارندگی روزهای اخیر و تداوم بارش طی دو روز، با تلاش و گشت زنی تیم‌های مختلف بحران در سطح شهر، کمترین آب‌گرفتگی معابر را شاهد بودیم.
حضور اکیپ‌های مختلف در مناطق، گشت زنی شبانه‌روزی و اطلاعات سامانه ۱۳۷ باعث رفع آب‌گرفتگی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد.
یوسفی نوید شهردار نهاوند در این خصوص گفت: مستندسازی و بررسی علت آب‌گرفتگی در هر منطقه، توسط تیم‌های مدیریت بحران جمع‌آوری‌شده و در اولین فرصت با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان و تیم‌های فنی بررسی و راه‌حل‌های اجرایی آن انجام می‌گیرد.
وی اظهار داشت: مهم‌ترین علت در آب‌گرفتگی‌ها که با همراهی شهروندان به حداقل می‌رسد، وجود زباله، پلاستیک و ضایعات میوه، برگ‌های پاییزی در جداول است که باعث انباشتگی در زیر پل‌ها، ورودی کانال‌ها و... شده و به دنبال آن سرریز شدن آب‌های سطحی را در معابر به همراه دارد.
شهردار نهاوند افزود: همراهی شهروندان در این مهم بسیار تأثیرگذار بوده و زحمات پاکبانان را تا حدود زیادی در بارندگی‌ها و پاک‌سازی جداول به حداقل می‌رساند.
وی گفت: باوجود پیش‌بینی‌های انجام‌شده و اقدامات مدیریت بحران شهرداری، تمامی درخواست‌های مطرح‌شده با سامانه ۱۳۷ و مشاهدات تیم‌های سیار، در کوتاه‌ترین زمان رفع شد.
یوسفی نوید ادامه داد: همکاری شهروندان نیز در این کار بسیار بااهمیت و تأثیرگذار بود و اطلاع سریع و اطلاعات دقیق در آب‌گرفتگی‌ها و مشکلات باعث جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد خسارت شد.
وی اظهار داشت: طی روزهای اخیر اقدامات پیشگیرانه در نقاط مختلف شهر انجام‌گرفته اما با توجه به عرض کم برخی جداول و احتمال بارندگی زیاد، احتمال آب‌گرفتگی در نقاطی از شهر وجود دارد که این نقاط از قبل شناسایی‌شده و تیم‌های مختلف با گشت زنی در سطح شهر نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.
شهردار نهاوند بیان کرد: برای دفع آب‌های سطحی طرح‌های زیادی در شهرستان اجراشده است و به‌عنوان‌مثال در میدان امام خمینی (ره) شهر نهاوند با کوچک‌ترین بارندگی آب در سطح معابر جاری می‌شد که با اجرای طرح دفع آب‌های سطحی هیچ مشکلی برای شهروندان ایجاد نشد.
وی در پایان گفت: همشهریان محترم در صورت مشاهده آب‌گرفتگی، مشکل و یا پیشنهادی در این خصوص در سطح شهر با سامانه ۱۳۷ شهرداری نهاوند تماس بگیرند.

دیدگاه شما