تازه های سایت

کد مطلب: 54426
8. آبان 1402 - 8:53
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند خبر داد
اجرای مانور پدافند غیرعامل دامپزشکی نهاوند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از اجرای مانور پدافند غیرعامل در حوزه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام با مشارکت ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی و امور عشایری شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی بابیان اینکه این مانور هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل در مناطق عشایری برزول برگزار شد، گفت: اداره دامپزشکی به دلیل مسئولیتش در حفظ و حراست از سرمایه دامی و تأمین سلامت و بهداشت جامعه انسانی  در تأمین غذای مردم در شرایط عادی و بحرانی و تهاجمی دشمن نقش حیاتی دارد.
وی بیان داشت: مانورهایی از این قبیل برای آگاهی بخشی و ارتقاء سطح اطلاعات دام‌پروران، افزایش هماهنگی و هم‌پوشانی دستگاه‌های متولی، تبادل تجربه، بهبود عملکرد در شرایط بحرانی و بررسی مشکلات موجود برگزار می‌شود.
قیاسی در ادامه افزود: اطلاع‌رسانی بهتر در حوزه بهداشت دام ضروری است زیرا جمعیت کثیری از عشایر امکان حضور در این مانورها و دوره‌های آموزشی را ندارند و باید راه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها برای این قشر نیز تبیین شود.
رئیس دامپزشکی نهاوند اظهار داشت: این مانور در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام با پایش وضعیت یک سامانه عشایری و انجام سم‌پاشی، ضدعفونی و واکسیناسیون علیه عوامل بیماری‌زا صورت گرفت.
وی با تأکید بر اینکه تمام دامداری‌های سبک و سنگین شهرستان تحت نظارت دقیق اداره دامپزشکی قرار دارند، گفت: دامداران باید ضمن دقت در ورود و خروج دام به گله خود، هرگونه جابجایی را با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی انجام دهند تا از ورود ناخواسته بیماری به گله جلوگیری شود.
شهرستان نهاوند در جنوب استان همدان قرار دارد که به‌عنوان یکی از قطب‌های تولیدات دامی در استان شناخته می‌شود و لازم است تا با برگزاری مانورها و انجام واکسیناسیون به‌موقع از شیوع بیماری در این شهرستان جلوگیری و از بروز خسارت به دامداران جلوگیری شود.

دیدگاه شما