تازه های سایت

کد مطلب: 54400
1. آبان 1402 - 12:30
رئیس دامپزشکی نهاوند گفت: طی سال جاری تاکنون مورد مثبتی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده، لازم است دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برای مقابله با این بیماری در آمادگی کامل باشند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی  اظهار کرد: باتوجه به قرار گرفتن در فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رصد و پایش تالاب‌ها و استراحتگاه‌های پرندگان مهاجر در شهرستان، جلوگیری از فروش طیور زنده در سطح شهر، عرضه تخم مرغ فله و محلی و جابجایی کود مرغی بدون هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان و سایر دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه طی سال جاری تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده، اما با توجه به انتقال سریع این بیماری در هنگام بروز،  لازم است دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برای مقابله با این بیماری در آمادگی کامل باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم از جمله گزارش به موقع تلفات غیرعادی پرندگان، آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم ‌سازی طیور موجود در کانون بیماری و ضدعفونی و پاکسازی کانون بیماری در دستور کار ارگان های مربوطه قرار می‌گیرد.

وی از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: نوبت اول در فصل بهار و نوبت دوم در حال حاضر به صورت رایگان توسط اکیپ بخش دولتی اداره دامپزشکی در سطح شهرستان در حال اجرا است.

دیدگاه شما