تازه های سایت

کد مطلب: 54366
3. آبان 1402 - 8:16
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: مشکلات میدان میوه و تره‌بار شهرستان با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط دارد که باید هرچه سریع‌تر پیگیری و ساماندهی شود و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهروز کیانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی و ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نهاوند گفت: برگزاری مرتب جلسات این کارگروه و اجرای مصوبات آن که با سلامت مردم مرتبط است برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.
وی افزود: امنیت سلامت در کنار امنیت داخلی و مرزهای ایران عزیزمان باعث اطمینان و آرامش خاطر مردم در جامعه می‌شود بنابراین آموزش، اطلاع‌رسانی و تشدید نظارت‌ها بر اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی ضروری است و کوتاهی دستگاه‌ها در این زمینه پذیرفته نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار در ادامه به ایرادات تنها میدان میوه و تره‌بار شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: عدم شفافیت در نحوهٔ کارکرد برخی غرفه داران و بارفروشان سیار، وضعیت نامناسب بهداشتی و نظافت، دپوی زباله‌ها، بی‌نظمی و آشفتگی و همچنین ضعف در سیستم نظارت در میدان مرکزی میوه و تره‌بار که به‌نوعی با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط دارد ازجمله مشکلاتی است که باید هرچه سریع‌تر پیگیری و ساماندهی شود.
کیانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان رصد و پایش تالاب‌ها و استراحتگاه‌های پرندگان مهاجر در شهرستان ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: جلوگیری از فروش طیور زنده در سطح شهر، عرضه تخم‌مرغ فله و محلی و جابجایی کود مرغی بدون هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ممنوع است و باید پیگیری شود.
علی احسان خیشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز در رابطه با وضعیت میدان میوه تره و بار گفت: سو مدیریت در تمام ابعاد این میدان موج می‌زند.
وی ادامه داد: وضعیت نامناسب معابر، غرفه‌ها و  سرویس بهداشتی مشهود است و بارزترین آن عدم مدیریت درست پسماند زباله‌ها و ضایعات میوه در این میدان است که سبب تجمع حشرات شده و سلامت مردم و کارگران را تهدید می‌کند.

دیدگاه شما