تازه های سایت

کد مطلب: 54133
7. مهر 1402 - 14:13
امام جمعه نهاوند با اشاره به برگزاری یادواره ۱۸ تن از شهدای عشایر منطقه نهاوند در شهر برزول عشایر را الگوی مبارزه با دشمنان نظام اسلامی و تامین‌کننده امنیت در کشور اعلام کرد و گفت: وجود شهدا از همه مناطق و قشر‌ها نشان از حضور آحاد مردم در برابر دشمنان نظام اسلامی دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  با حضور مسئولین شهرستان، جمعی از عشایر و خانواده‌های شهدا یادواره ۱۸ تن از شهدای عشایر منطقه نهاوند در شهر برزول برگزار شد.

    امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: امروز استقلال و اقتدار نظام اسلامی به خاطر رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است. 

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا افزود: دوران دفاع مقدس نماد معنویت و همبستگی مردم در برابر هجمه دشمنان ایران اسلامی بود و شهدا و رزمندگان با ایثار و ازخودگذشتگی نقش بسزایی در این عرصه ایفا کردند.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را جزو فتوحات اسلامی دانست و گفت: قدرت و بازدارندگی در برابر دشمن را شهیدان و فرهنگ شهادت به این نظام بخشیدند و ملتی که فرهنگ جهاد و شهادت داشته باشد به همه موفقیت‌های معنوی خواهد رسید.

  امام جمعه نهاوند افزود: شهدا و جانبازان ما در هشت سال دفاع مقدس و در عمل اعتقاد راسخ خود را به ارزش‌های والای نظام و ایران اسلامی به اثبات رساندند.

  وی در ادامه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان را توفیقی الهی دانست و از آنان به عنوان سندهای افتخار کشور یاد کرد و گفت: در جامعه  همه باید قدردان این عزیزان باشند و احترام به بازماندگان دفاع مقدس در فرهنگ عمومی باید بازتعریف شود.

مغیثی‌نیا اضافه کرد: همه این‌ کارها و اقدامات برای آن است که محتوا مورد توجه باشد و نقشه دشمنان خنثی شود و فکر و ذهن جامعه از محتوای فرهنگ ایثار و شهادت  فاصله نگیرد.

  وی در ادامه عشایر را الگوی مبارزه با دشمنان نظام اسلامی و تامین‌کننده امنیت در کشور اعلام کرد و گفت: وجود شهدا از همه مناطق و قشر‌ها نشان از حضور آحاد مردم در برابر دشمنان نظام اسلامی دارد و امروز هم دشمنان از همین اتحاد و وحدت ملت ایران شکست خورده‌اند.

  امام جمعه نهاوند با تاکید بر ولایت‌مداری و انقلابی بودن عشایر کشور تصریح کرد: تاریخ باشکوه عشایر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، معارف دین، مقاومت، مبارزات ضد استبدادی و ضد استعماری تاریخی افتخارآمیز و روشن است.

وی یکی از آموزه‌های مهم یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت سبب مصون ماندن انقلاب اسلامی در برابر دسیسه و ترفندهای دشمنان می‌شود. 

مغیثی‌نیا با تاکید بر اینکه عشایران در جنگ تحمیلی، ایثارگرانه دفاع کردند، خاطرنشان کرد: باید قدر این قشر پرتلاش را بدانیم و در رفع مشکلات آنها که برای خودکفایی کشور تلاش می‌کنند همت کنیم.

دیدگاه شما