تازه های سایت

کد مطلب: 54016
22. شهريور 1402 - 10:19
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۷۰ متقاضی زمین در این استان برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه جامع نهضت ملی ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، "مجید صالحی امیر" در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: افراد ثبت نامی پالایش نشده در شهر همدان ۸۹۶ نفر، ملایر ۴۶۴ نفر، کبودرآهنگ ۱۹۸ نفر و تویسرکان ۲۵۶ نفر است که در دفاتر خدمات دولت در حال پالایش است و با اولویت بعد خانوار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه به خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر نیز براساس قانون جوانی جمعیت زمین تحویل داده می‌شود،افزود: به فرزندان سوم که از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، ۲۰۰ متر زمین رایگان تعلق می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: از ۳۳ شهر در استان همدان برای ۲۳ شهر زمین تامین شد که بخشی از این اراضی به خانواده های واجد شرایط زمین در قانون جوانی جمعیت اختصاص می یابد.

صالحی امیر گفت: در خصوص تخصیص زمین به طرح جوانی جمعیت نیز ۱۱۰ قطعه زمین در شهر نهاوند و فیروزان به صورت نمادین در هفته دولت اهدا شد و مابقی قرارداد ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تاکنون هفت و نیم هکتار زمین در شهر قهاوند در حوزه جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و ۲۳ هکتار نیز در حال الحاق است و در این شهرستان به خانواده های دارای سه فرزند به بالا قراردادهای واگذاری منعقد شده است.

این مسوول ادامه داد: برنامه ما این است که قرارداد های واگذاری به ۴۰۰ نفر از متقاضیان زمین در طرح جوانی جمعیت در ماه ربیع الاول منعقد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تعداد افراد ثبت نامی پالایش نشده در شهرهای سرکان و تویسرکان نیز ۲۶۳ نفر بوده است و در شهر سرکان هفت و نیم هکتار زمین آماده شده و امیدواریم به تعداد افراد ثبت نام شده زمین واگذار شود.

صالحی امیر افزود: در شهرهای رزن، درگزین، همدان، ملایر، جورقان، کبودراهنگ و فامنین نیز تا پایان سال واگذاری زمین انجام می‌شود و در شهر همدان و جورقان توافقات مربوط به تامین زمین انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهرهای با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر نیط مطابق قانون، زمین در شهرهای همجوار واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در شهرهای رزن و درگزین اراضی مشخص شده، در ملایر نیز ۵۱۵ هکتار زمین تامین، جانمایی و مصوب شده و طرح جامع آن در حال انجام است که خانه های نهضت ملی مسکن به صورت شهرک احداث شود.

صالحی امیر افزود: برای تامین زمین در شهر فامنین در حال رایزنی هستیم و در کبودراهنگ نیز تا پایان سال اراضی مورد نیاز اهدا می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در سطح استان برای طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است که ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد مربوط به شهرها و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی است.

دیدگاه شما