تازه های سایت

کد مطلب: 53874
5. شهريور 1402 - 8:14
به مناسبت هفته دولت و با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان ۲ طرح عمرانی و آبخیزداری در نهاوند افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، همزمان با هفته دولت دیوار بتنی در روستای گل حیدر نهاوند با حضور مسئولان برای جلوگیری از خطر سیلاب به بهره برداری رسید.

جلالوند سرپرست اداره بنیاد مسکن نهاوند در این مراسم گفت: این طرح در طول ۶۰۰ متر و با ۵ هزار مترمکعب حجم سنگ کاری ساخته شده است.

وی افزود: برای این طرح ۴ میلیارد تومان هزینه شده است و در جلوگیری از سیلاب و دفع روان‌آب موثر است.

جلالوند همچنین به بهسازی این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: روستای ده حیدر ۱۹۷ خانوار دارد و تاکنون ۱۱۱ فقره منزل در این روستا بهسازی شده و حدود ۴۰ واحد نیز در حال ساخت است.

در پایان مراسم مردم این روستا از فرماندار درخواست داشتند تا آسفالت یکی از کوچه‌ها و همچنین مشکل آنتن‌دهی این روستا را پیگیری و حل کند که فرماندار در این خصوص قول مساعدت و پیگیری داد.

افتتاح بند سنگی ملاتی در روستای ظفرآباد بخش گیان نهاوند دیگر طرحی بود که در این شهرستان افتتاح شد.

این بند سنگی ملاتی با ارتفاع ۵.۵ متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

این بند باعث تاخیر حرکت جریان آب، جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آب‌های زیرزمینی، استفاده از آب برای کشاورزی و جلوگیری از سیلاب می‌شود.

طبق گفته احمدوند فرماندار نهاوند در هفته دولت امسال ۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، بهداشتی و راه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف عمرانی کلنگ‌زنی خواهد شد.

دیدگاه شما