تازه های سایت

کد مطلب: 53735
21. مرداد 1402 - 7:31
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید تضمینی بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گفت: تا کنون ۳ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سید حسین خوانساری افزود: کشاورزان شهرستان نهاوند با بیش از ۷۱ هزار تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی استان تحویل داده اند و گندمکاران شهرستان زرن نیز با بیش از ۶۴ هزار تن گندم در رده دوم قرار دارند.

او با اشاره به اینکه استان همدان در بین ۳۱ استان کشور در رده نهم خرید تضمینی گندم قرار دارد، تصریح کرد: میزان خرید گندم در شهرستان رزن ۶۴ هزار تن، شهرستان درگزین ۲۳ هزار تن، شهرستان کبودرآهنگ ۶۲ هزار، شهرستان همدان ۲۷ هزار تن، شهرستان اسدآباد ۵۶ هزار تن، شهرستان فامنین ۶ هزار تن و بهار هر یک ۱۶ هزار تن، شهرستان تویسرکان ۱۵ هزار تن، و در شهرستان ملایر ۲۴ هزار تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان افزود: امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان همدان نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰، نود درصد رشد داشته است.

خوانساری با بیان اینکه ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند و تا شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

امسال قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور ۱۵ هزار تومان است.

دیدگاه شما