تازه های سایت

کد مطلب: 53712
18. مرداد 1402 - 8:26
شهردار نهاوند گفت: طرح توسعه تپه ابوذر، معروف به «بام نهاوند» با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه تپه ابوذر، معروف به «بام نهاوند» با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شهرداری قرار دارد که با اجرای آن جاذبه گردشگری منطقه چند برابر می‌شود.

وی گفت: در طرح توسعه بام نهاوند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود که ۸۰ میلیارد تومان آن از طرف شهرداری و ۳۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز از طریق سرمایه‌گذار تامین می‌شود.

شهردار نهاوند افزود: در این طرح شهربازی مدرن، هتل، پارکینگ و امکانات مجهز دیگری در نظر گرفته شده که می‌تواند برای تمام سنین قابل استفاده و باعث جذب گردشگر شود.

وی با اشاره به اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهر نهاوند یکی به یکی در حال رفع معضلات شهری هستیم اضافه کرد: در این راستا به منظور زیباسازی چهره شهر، آسفالت طرح محله به محله با آسفالت کوچه و خیابان‌های شهر نهاوند از اواخر سال گذشته آغاز شد که تاکنون تمام مناطق مورد نیاز آسفالت یا لکه‌گیری شده و حفاری‌های اداره آب و فاضلاب قبل از پرداخت بدهی‌شان آسفالت شده است.

وی به دیگر مشکلات شهری نهاوند اشاره کرد و افزود: با وجود گذشت ۱۸ سال از قطعه‌بندی زمین‌های شهرک فارابی مشکلات آن تا کنون باقی مانده بود که از سال گذشته با هزینه بیش از 5 میلیارد تومان زیرساخت‌های لازم در آن مهیا شد.

یوسفی‌نوید گفت: احداث پارک صخره‌ای در منطقه محروم دوخواهران را یکی از اقدامات اساسی برای آباد کردن این منطقه و بازکردن گره ترافیک میدان ۱۷ شهریور است که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تا ۱۰ الی ۱۵ سال آینده مشکلی برای دفن اموات وجود نخواهد داشت

وی ساماندهی آرامستان را از دیگر مشکلات نهاوند عنوان کرد و گفت: به منظور افزایش ظرفیت این آرامستان ۴.۵ هکتار به زمین‌های این منطقه اضافه می‌شود که تا ۱۰ الی ۱۵ سال آینده مشکلی برای دفن اموات وجود نخواهد داشت.

شهردار نهاوند مشکل سد معبر را یکی از بزرگترین معضلات شهری این شهر عنوان کرد و افزود: سد معبر باعث ایجاد مشکل برای شهروندان و ایجاد ترافیک می‌شود که متاسفانه تاکنون این مساله برطرف نشده اما قرار است از فردا وانت‌بارها جمع‌آوری شوند و به جای آن روزبازارها در محلات مختلف رونق داده شود.

وی گفت: در این رابطه نیاز به همکاری چند دستگاه‌های اداری و همچنین مغازه‌داران با شهرداری هستیم زیرا اکثر سد معبرها مربوط به مغازه‌داران است.

یوسفی‌نوید در پایان ساماندهی ضایعاتی‌های سطح شهر را از جمله برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: یکی از مواردی که باعث شده سلامتی عمومی شهروندان به خطر بیفتد وجود ضایعاتی‌هاست که باید این مساله با جدیت پیگیری شود.

دیدگاه شما